Hymn Włoch w reklamie skarpetek

Hymn Włoch w reklamie skarpetek

Liczne kontrowersje wywołała we Włoszech telewizyjna reklama znanej firmy Calzedonia, produkującej pończochy, rajstopy i skarpetki. Muzyczne tło spotu stanowi włoski hymn w wykonaniu piosenkarki. Początkowe słowa hymnu "Fratelli d'Italia" (Bracia Włosi) zamieniono na "Sorelle d'Italia" (Siostry Włoch).

Hymn w reklamie to "hańba, pycha i obraza" - stwierdził polityk rządzącej partii Lud Wolności Romano La Russa, domagając się natychmiastowego zawieszenia jej emisji przez urząd nadzoru nad rynkiem reklamowym. "Nie można deprecjonować hymnu Mamelego, by sprzedawać wulgarne pończochy" - ocenił polityk z Mediolanu i przypomniał, że hymn, tak jak konstytucja i flaga Włoch, są symbolami państwa, które należy szanować.

Poparli go inni przedstawiciele centroprawicy, którzy zaapelowali o zmianę ścieżki dźwiękowej spotu. "Nie można żartować z hymnu" - oświadczyli w nocie protestacyjnej.

Z protestami nie zgadza się natomiast znany fotograf reklamowy, autor wielu kontrowersyjnych kampanii Oliviero Toscani. Pomysł uznał za zabawny

pap, keb

Czytaj także

 0