Od czwartku w Łodzi rewolucja biletowa

Od czwartku w Łodzi rewolucja biletowa

Dodano:   /  Zmieniono: 
Od czwartku w Łodzi obowiązywać będzie nowa taryfa biletowa za przejazd komunikacją miejską. Zwiększony zostanie czas ważności, ale także wzrośnie cena biletów jednorazowych. Tańsze będą bilety miesięczne na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe.

Łódzcy radni w styczniu zdecydowali o podwyżce cen biletów jednorazowych komunikacji miejskiej oraz o zmianie ich rodzajów. To  pierwsza podwyżka cen biletów MPK w Łodzi od siedmiu lat. Władze miasta tłumaczyły konieczność jej wprowadzenia inflacją - wzrostem akcyzy oraz  cen paliw. Zmianie ulegną nie tylko stawki, ale i rodzaje biletów.

W ciągu kilku ostatnich lat w Łodzi występował spadek wpływów ze  sprzedaży biletów, tendencja spadkowa została zatrzymana dopiero w ub. r. - Dzięki wprowadzeniu nowej taryfy liczymy na to, że sprzedaż biletów nadal będzie rosła - mówił na spotkaniu z dziennikarzami Adam Kralisz z sekcji sprzedaży biletów MPK Łódź. Zgodnie z uchwałą radnych wprowadzony zostaje podział na dwie strefy -  miejską i aglomeracyjną. Strefa miejska obejmuje obszar Łodzi do jej granic administracyjnych, natomiast aglomeracyjna - także obszar okolicznych gmin, z którymi Łódź podpisała umowy na kursowanie komunikacji. - Dla Łodzi jest to nowość, ale wszystkie inne duże miasta w Polsce już taki podział wprowadziły - dodał Kralisz.

Od 1 marca w ramach aglomeracji funkcjonować będą m.in. Aleksandrów Łódzki, Pabianice, Brzeziny, Stryków czy Andrespol. Miesiąc później zacznie obowiązywać porozumienie z Konstantynowem Łódzkim i  Lutomierskiem. Nadal trwają rozmowy z gminami Zgierz i Ozorków. Od czwartku jednorazowe bilety 10 i 30-minutowe, które kosztowały odpowiednio 1,7 zł i 2,4 zł, zastąpią bilety 20 i 40-minutowe -  odpowiednio za 2,4 zł i 3,2 zł. Natomiast bilet godzinny będzie kosztował 4 zł. Tylko w przypadku tych najpopularniejszych biletów czasowych nie będzie podziału na strefy miejską i aglomeracyjną.

Równocześnie obniżono cenę biletu miesięcznego (sieciowego na  wszystkie linie tramwajowe i autobusowe), który do 2014 roku kosztować będzie 80 zł (obecnie 88 zł) w strefie miejskiej i 96 zł w strefie aglomeracyjnej. Znikają też bilety trasowane, a w ich miejsce pojawią się tzw. migawki liniowe, które obowiązują na dwóch wybranych przez pasażera liniach mających przynajmniej jeden wspólny punkt przesiadkowy i na wszystkich liniach, których trasa pokrywa się z tymi wybranymi liniami.

pap, ps