Warszawa: plany się nie zmieniają - metro zbudujemy pod Wisłą

Warszawa: plany się nie zmieniają - metro zbudujemy pod Wisłą

Dodano:   /  Zmieniono: 
Metro w Warszawie
Tunel II linii metra będzie przebiegał pod dnem Wisły, nie przewidujemy innej opcji - powiedział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Dodał, że ekspertyzy dotyczące awarii na budowanej stacji Powiśle będą gotowe "na dniach".
W ubiegłym tygodniu, w nocy z 13 na 14 sierpnia podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle, budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty - kierowcy korzystają z objazdów.

Wiceprezydent Warszawy poinformował, że ekspertyzy dotyczące sytuacji na budowie stacji Powiśle i pod tunelem Wisłostrady będą znane "na dniach". Zaznaczył, że nie są brane pod uwagę inne rozwiązania dotyczące przeprowadzenia II linii metra, np. budowa mostu lub przesunięcie stacji w inne miejsce. - Nie przewidujemy takiej opcji - podkreślił. Wojciechowicz zaznaczył też, że jakakolwiek zmiana w tej kwestii zatrzymałaby budowę na kilka lat. - Decyzja dotycząca budowy tunelu pod dnem Wisły podjęto 20 lat temu. Przygotowanie projektów, decyzji zajęło kilka lat. Przypomnę, że podobny tunel zbudowaliśmy przed rokiem dla oczyszczalni ścieków "Czajka" - podkreślił.

Zgodnie z projektem tunel II linii metra będzie przebiegał pod dnem Wisły i będzie miał długość 600 m. Tunel połączy stację Powiśle ze stacją po prawej stronie Warszawy - Stadion. Stacja Powiśle składa się z czterech kondygnacji i - obok stacji Nowy Świat - należy do najgłębszych konstrukcji II linii warszawskiego metra.

Centralny odcinek II linii kolejki będzie miał długość 6,1 km. Siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) zostanie wydrążonych na głębokości od 13 do 23 metrów. Choć początkowy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ubiegłego roku, oficjalny termin zakończenia budowy (październik 2013 r.) dotychczas nie uległ zmianie.

PAP, arb