Co sprawia, że Polacy chodzą do restauracji?
Artykuł sponsorowany

Co sprawia, że Polacy chodzą do restauracji?

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. materiały prasowe)
Ludzie od zawsze lubili gromadzić się podczas wspólnych posiłków, dyskutując o rzeczach dużych i małych. Wielkomiejską odmianą tej aktywności są wspólne wyjścia do restauracji.
Najczęściej decydujemy się na nie latem, gdy siedząc na wygodnych leżakach, możemy popijać zimną lemoniadę i przegryzać wyborne tapas. Nie mniejszym uznaniem cieszą się również wyjścia w długie jesienne wieczory, gdy przy herbacie i kremie z dyni snujemy plany o dosyć odległej wiośnie. Ta z kolei to czas, w którym możemy rozkoszować się smakiem dobrego wina w towarzystwie znajomych i kosztować potraw w nowo otwartych miejscach.  Zimowa aura  bodaj najmniej sprzyja restauracyjnym wojażom, chociaż są wśród nas i  tacy, którzy lubują się w odkrywaniu kawiarenek i restauracji, serwujących gorącą czekoladę oraz rozgrzewające dania z dziczyzny. Niezależnie od wszelkich indywidualnych preferencji są pewne stałe czynniki, wpływające na nasz wybór restauracji.

Badania wskazują, że zupełnie innymi kryteriami kierujemy się przy wyborze restauracji, kiedy idziemy do niej po raz pierwszy, a zupełnie innymi,  gdy rozważamy powrót do niej. W pierwszym przypadku kluczowe są polecenia znajomych, co w świecie social media wydaje się całkowicie naturalne. Zadowolony klient będzie polecał restaurację  czy to podczas spotkań twarzą w twarz, czy poprzez swoje profile w mediach społecznościowych. Niemalże równie ważnym czynnikiem są serwowane posiłki. Nieraz można tu i ówdzie przeczytać, że w danej restauracji serwują świetny comber z daniela albo pad thai.

Usłyszeliśmy od znajomych, że dana restauracja jest godna polecenia, po czym sprawdziliśmy, że serwuje  odpowiadające naszym gustom  jedzenie i zdecydowaliśmy się do niej pójść. Powstaje pytanie: co sprawia, że niektóre restauracje są odwiedzane częściej, a inne rzadziej? Kiedy klient przekroczy próg lokalu, najważniejsza jest jakość: zarówno jedzenia, jak i obsługi. Znaczący jest również fakt, że te dwa czynniki zostały wskazane aż przez 65 % ankietowanych.

Możemy zatem stwierdzić, że na nasz wybór restauracji wpływają dwa czynniki: jakość doświadczenia (w czym zawiera się jakość obsługi), jakość jedzenia, rodzaj serwowanych dań oraz fakt, że ktoś kogo znamy był w danej restauracji, zjadł posiłek i był na tyle zadowolony, że polecił nam lokal.

Jest jednak jeszcze jeden czynnik, który znacząco zwiększa prawdopodobieństwo wyboru danej restauracji:chodzi oczywiście o ceny potraw. O ile przy pierwszym wyborze patrzymy  w głównej mierze na nią , o tyle do powrotu skłania nas otrzymany rabat.

--------------
Wyniki pochodzą z raportu „W restauracji czy fastfoodzie”, opublikowanym przez firmę OpenCard, zrzeszającą blisko 900 restauracji w całej Polsce i oferującą członkom swojego klubu 50% zniżki na jedzenie lub 30% na cały rachunek. OpenCard udostępnia również aplikację mobilną, która pozwala wyszukiwać restauracje, wystawiać recenzje i monitorować oszczędności. Więcej o programie na OpenCard.pl