Film dokumentalny o katastrofie Boeinga 747-131 (lot TWA 800) zawiera poważne dowody, że doszło do zewnętrznej eksplozji - twierdzi Tom Stalcup, współproducent obrazu.
Katastrofa lotu Trans World Airlines 800 z 17 lipca 1996 r. wstrząsnęła opinią publiczną. Tragedia pochłonęła życie 18 członków załogi maszyny i 212 pasażerów.
Lot TWA 800 odbywał podróż z Nowego Jorku do Paryża. Nad Atlantykiem maszyna została rozerwana przez eksplozję.
Śledczy pieczołowicie przeszukali dno oceanu w poszukiwaniu szczątków maszyny. Znaczną część kadłuba udało się zrekonstruować w hangarze.
Zdaniem amerykańskiej komisji badającej wypadek (NTSB), przyczyną katastrofy była iskra z przewodów, która spowodowała zapłon oparów paliwa w jednym zbiorników i wybuch. Przeciwnicy tej teorii twierdzą, że samolot został zestrzelony lub że na pokładzie eksplodowała bomba.
Tom Stalcup w rozmowie z CNN powiedział, że w filmie dokumentalnym poświęconym tragedii znajdą się solidne dowody na to, że eksplozja miała charakter zewnętrzny. Sześć osób z zespołu badającego katastrofę ma "przerwać milczenie" w sprawie i poprosić NTSB o wznowienie śledztwa w sprawie zniszczenia lotu TWA 800.
Tom Stalcup od lat krytykuje oficjalną wersję wydarzeń, ustaloną przez NTSB.
Dochodzenie w sprawie katastrofy Boeinga 747 z 17 lipca 1996 r. było najdłuższym i najdroższym w historii lotnictwa.
zew, CNN
Lot TWA 800 odbywał podróż z Nowego Jorku do Paryża. Nad Atlantykiem maszyna została rozerwana przez eksplozję.
Śledczy pieczołowicie przeszukali dno oceanu w poszukiwaniu szczątków maszyny. Znaczną część kadłuba udało się zrekonstruować w hangarze.
Zdaniem amerykańskiej komisji badającej wypadek (NTSB), przyczyną katastrofy była iskra z przewodów, która spowodowała zapłon oparów paliwa w jednym zbiorników i wybuch. Przeciwnicy tej teorii twierdzą, że samolot został zestrzelony lub że na pokładzie eksplodowała bomba.
Tom Stalcup w rozmowie z CNN powiedział, że w filmie dokumentalnym poświęconym tragedii znajdą się solidne dowody na to, że eksplozja miała charakter zewnętrzny. Sześć osób z zespołu badającego katastrofę ma "przerwać milczenie" w sprawie i poprosić NTSB o wznowienie śledztwa w sprawie zniszczenia lotu TWA 800.
Tom Stalcup od lat krytykuje oficjalną wersję wydarzeń, ustaloną przez NTSB.
Dochodzenie w sprawie katastrofy Boeinga 747 z 17 lipca 1996 r. było najdłuższym i najdroższym w historii lotnictwa.
zew, CNN