750 m rocznie (2 m dziennie)...

750 m rocznie (2 m dziennie)...

Dodano:   /  Zmieniono: 
...tyle wynosi tempo budowy warszawskiego metra. Jeśli Unia Europejska da trochę pieniędzy - może nieco przyśpieszyć (albo i nie). W tym roku może się otworzy kolejną stację (albo i nie).
Wycieczką po tunelach metra i przyjęciem z wielkanocnymi jajkami na niedobudowanej podziemnej stacji Metro Dworzec Gdański uczczono w piątek 20. rocznicę rozpoczęcia (niedokończenia?) budowy warszawskiego metra.

W spotkaniu wzięli udział wiceprezydent Warszawy i dziennikarze.

"Jeszcze nigdy nie jedliście Państwo jajka wielkanocnego na  takim poziomie" - podkreślali organizatorzy spotkania, zapraszając do stołu w tunelu metra kilkanaście metrów pod ziemią.

"W październiku ukończymy budowę stacji Dworzec Gdański. Potem będą trwały testy techniczne. Pierwsi pasażerowie powinni stąd odjechać w grudniu tego roku lub styczniu przyszłego" - uważa prezes zarządu warszawskiego metra Krzysztof Celiński. Zapowiedział, że następna stacja na placu Wilsona powinna zostać oddana do użytku za rok.

Stołeczne władze zapewniają, że linia metra z Kabat do Młocin zostanie ukończona w 2007 roku. Władze miasta liczą na  dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. "Rozmawiamy z  przedstawicielami Unii Europejskiej o przyznaniu na budowę metra 400 mln złotych. Uważam, że mamy ogromną szansę, by je uzyskać" -  powiedział podczas spotkania wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek.

Jak jednak zaznaczył Krzysztof Celiński, ukończenie metra może się jeszcze opóźnić, jeśli nie dostaniemy środków z Unii. Przypomniał, że metro kosztuje rocznie budżet miasta 300 mln złotych.

W kwietniu minęła 20. rocznica rozpoczęcia budowy metra w  Warszawie. Od 1983 zbudowano w stolicy jedną linię, która do  chwili obecnej ma 14 stacji i 15 km długości.

sg, pap