Dwie książki

Dodano:   /  Zmieniono: 

Zarabianie przez usługiwanie

Inspirujące usługi, Ron Kaufman, Wyd. Studio Emka, 2014

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją, jak wprowadzić nową kulturę pracy w firmie, w końcu – jak zmienić sposób myślenia o rynku usług. Ron Kaufman na prawie 400 stronach pokazuje, w jaki sposób odpowiednie usługi mogą przeobrazić kształt całego przedsiębiorstwa. I przy okazji przynieść sukces jego właścicielowi. Taka książka powinna ukazać się już dawno temu. Przystępny język, mnóstwo przykładów z całego świata, praktyczne zastosowanie akademickich myśli. Ron Kaufman to czołowy na świecie ekspert, wykładowca, trener w zakresie tworzenia inspiracyjnej kultury usług, autor 14 książek na temat usług, biznesu oraz inspiracji. Kilka jego najważniejszych myśli:

1. Stań na czele.

Przywództwo usługowe na każdym szczeblu, czyli każdy pracownik bierze osobistą odpowiedzialność za świadczenie lepszych usług w każdej sytuacji, w jakiej jego stanowisko mu na to pozwala.

2. Buduj. Swoje działania możesz skoncentrować wokół następujących czterech sprawdzonych zasad: myśl i planuj długoterminowo, połącz swoich ludzi z kulturą firmy, stąpaj twardo po ziemi i planuj stałe doskonalenie.

3. Ucz się. Osiągniesz to, czego chcesz, pomagając innym osiągnąć to, czego oni chcą. Co możesz zrobić, żeby zapewnić lepsze usługi swoim klientom? Co możesz zrobić, aby być lepszym partnerem dla swoich kolegów? Jak możesz stworzyć większą wartość dla swojej organizacji?

4. Prowadź dalej.

Przyglądaj się uważnie tym, którzy odnieśli sukces przed tobą, oraz tym, którym się nie udało.

Szymon Krawiec

Być jak guru

Jak przekształcić swoich klientów w wiernych wyznawców, którzy przez lata będą napędzać twój biznes? Książka Michała Wawrzyniaka pokazuje, jak stworzyć własną markę i jak stać się prawdziwym guru. To także podręcznik o tym, co wpływa na innych ludzi i jak możemy tym kierować.

1. Nie narzekaj. Ucz się na własnych porażkach, patrz na nie z perspektywy przejścia z minusa w plus. W ten sposób budujesz unikalny klimat, skupiasz się na tym, co ważne, a nie na tym, co ludzie gadają. Narzekanie to bezużyteczna czynność.

2. Przyjrzyj się osobom, którymi jesteś otoczony.

Zobacz, w jakim środowisku żyjesz. Upewnij się, jakimi zasadami kierują się osoby z Twojego otoczenia. Zapamiętaj to, bo być może już wkrótce sam się taki staniesz, jeśli nie zdecydujesz się na zmianę.

3. Słuchaj. Kompletując zespół, będziesz słuchać wielu opinii. Kumulując dookoła siebie dużą ilość energii, poruszysz czułe struny kogoś, kto tego nie lubi. Pamiętaj, że są hejterzy. Odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz głupiego klienta, czy głupiego hejtera.

Stań się guru kultu..ry, czyli pokonaj sześć etapów, aby wzmocnić charyzmę, zgromadzić swoich apostołów, przyciągnąć wiernych wyznawców oraz zbudować unikalny biznes! Michał Wawrzyniak, Wyd. One Press, Warszawa 2014

4. Hierarchia jest ważna. Chroni ludzi przed głupotami. Pomaga

podejmować decyzje. Porządkuje pracę, wspiera i dba o wiele szczegółów, które widać tylko ze szczytu organizacji. Struktura nie musi być sztywna, ale musi istnieć.

5. Niech korzystają wszyscy. Traktuj relacje ze swoimi wyznawcami i klientami jak dwustronny deal. Ty ich uwodzisz, dbając o szczegóły, a oni odwdzięczają się swoją uwagą, czasem i pieniędzmi. To zdrowe podejście, które przyniesie długotrwałe, a może nawet dożywotnie korzyści.

Grzegorz Sadowski

Więcej możesz przeczytać w 46/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.