„Fakt” szokuje okładką o śmierci syna Millera. Dziennikarze oburzeni

„Fakt” szokuje okładką o śmierci syna Millera. Dziennikarze oburzeni

Leszek Miller
Leszek Miller / Źródło: Newspix.pl / Michal Fludra
„Ojciec wybrał politykę, a syn sznur” - taki tytuł znalazł się na pierwszej stronie weekendowego dodatku „Faktu” wydawanego przez koncern Ringier Axel Springer Polska. Przedstawianie w ten sposób samobójczej śmierci syna byłego premiera wywołało oburzenie wśród dziennikarzy aktywnych na Twitterze. W imieniu redakcji przeprosił Robert Feluś, redaktor naczelny „Faktu”.

Od kilku dni media rozpisują się o samobójstwie Leszka Millera Juniora, którego pogrzeb zaplanowano na sobotę. Redakcja „Faktu” uczyniła śmierć syna byłego premiera głównym tematem weekendowego wydania. Materiał opatrzono tytułem „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Spotkało się to z ostrą reakcją części dziennikarzy.

„Nic mnie tak nie poraziło w mediach drukowanych chyba od czasu rozkładówki w innym tabloidzie, gdzie po lewej był jakiś ranking najładniejszych biustów a po prawej pożegnanie tragicznie zmarłego J. Zabiegi” – napisała Martyna Jaszczołt z TVN. To jest tak obrzydliwe, że nie potrafię nawet znaleźć słów. Bo nawet słowo 's*****syństwo' jest zbyt łagodne – skomentował Krzysztof Stanowski z Weszło.com. „Po prostu przegięliście” – dodał Dariusz Joński, były rzecznik SLD. „Jeżeli to nie jest fejk to imho autor tytułu jest murowanym kandydatem do #HienaRoku” – ocenił Wojciech Wybranowski z „Do Rzeczy”.

W imieniu redakcji oburzonych okładką przeprosił red. naczelny „Faktu” Robert Feluś. Wcześniej w polemikę z komentującymi wszedł szef działu polityka Mikołaj Wójcik. W pierwszym wpisie na  określił pretensje do niego mianem „g*wnoburzy”, ale później wycofał się ze swoich słów. Jak tłumaczył, uderzyły go personalne ataki wymierzone w niego, a związane z publikacją, która powstała, gdy był na urlopie.

Czytaj także

 5