MEN odpowiada Najwyższej Izbie Kontroli. Chodzi o maturę z matematyki

MEN odpowiada Najwyższej Izbie Kontroli. Chodzi o maturę z matematyki

Matematyka, rachunki, zdj. ilustracyjne
Matematyka, rachunki, zdj. ilustracyjne / Źródło: Unsplash / Dawid Małecki
Ministerstwo Edukacji Narodowej w komunikacie odpowiedziało na propozycję Najwyższej Izby Kontroli, która zaproponowała rozważenie, czy egzamin maturalny z matematyki powinien być obowiązkowy. „Byłoby powtórką fatalnej decyzji podjętej w 1982 r., bez żadnego uzasadnienia naukowego” – pisze resort.

Według MEN, wyłączenie, choćby czasowe, egzaminu z matematyki z części obowiązkowej egzaminu maturalnego zniszczyłoby obiektywne i porównywalne w skali kraju narzędzie rekrutacyjne polskich szkół wyższych. „O obecny kształt tego narzędzia, z obowiązkowym egzaminem z matematyki, polskie środowisko akademickie, zarówno przedstawiciele nauk ścisłych, jak i humanistycznych, zabiegało przez wiele lat” – stwierdza resort.

„Matematyka uczy logicznego myślenia i je porządkuje, co ułatwia rozwiązywanie problemów, a przede wszystkim – rozwija wyobraźnię. Umiejętności kształcone głównie w ramach zajęć z matematyki są niezbędne do rozwiązywania problemów w wielu dziedzinach i dyscyplinach naukowych, takich jak: medycyna, inżynieria, biznes i ekonomia czy informatyka” – tłumaczy MEN.

„Jak pokazują obiektywne i renomowane porównania międzynarodowe, poziom kształcenia matematycznego w polskich szkołach jest na dobrym poziomie. Nie istnieją żadne obiektywne, naukowo zweryfikowane przesłanki do natychmiastowego wprowadzania programów naprawczych w zakresie nauczania matematyki. Trudno dostrzec, jak obowiązkowa matura z matematyki mogłaby, choćby w najmniejszym stopniu, przeszkadzać w doskonaleniu procesu nauczania matematyki” – podkreślono w komunikacie.

Czytaj także:
Matura z matematyki nie będzie obowiązkowa? Jest propozycja NIK

Czytaj także

 3
  • Jestem osobą niewidomą, i w tym roku będę robiła trzecie podejście do egzaminu maturalnego, właśnie z matematyki. Popieram pomysł najwyższej izby kontroli, ponieważ dla takich osób jak ja, posługujących się pismem punktowym brajla, zarówno sam egzamin maturalny jak i nauczanie tego przedmiotu jest nieprzystosowany do naszych potrzeb, a nauczyciele oraz egzaminatorzy nie chcą wyjść naprzeciw szeroko rozwiniętej technologii komputerowej dla osób niewidomych i nie chcą pozwolić na naukę matematyki oraz pisanie testów czy egzaminów specjalnymi skrótami na specjalistycznym oprogramowaniu, ponieważ nikt nie jest wykwalifikowany do tego, aby uczyć nas tej matematyki w odpowiedni sposób. Podczas gdy ludziom widzącym bardzo łatwo jest nawet na ogłoszeniach w internecie czy na bannerach znaleźć korepetycje z matematyki, ja szukałam dwa lata osoby, która przygotuje mnie do egzaminu maturalnego, i to jeszcze na takim poziomie bym mogła zdać na te mówione minimum, czyli 30 procent. Marzę, by iść na studia, studiować filologię angielską. Z pozostałymi przedmiotami obowiązkowymi na maturze, tj język polski oraz język angielski nie miałam żadnych problemów, i myślę, że dla takich osób jak ja matematyka powinna być zniesiona, a do wyboru powinien być inny przedmiot, chociażby taki jak wiedza o społeczeństwie, historia, dodatkowy język na przykład niemiecki, historia sztuki, bądź jakikolwiek inny, z którym osoba niewidoma sobie poradzi. Pozdrawiam.
    • Hej, mam na imie Kasia mam 21 lat :) Napisz do mnie na https://sexustawkionline.pl/Kasia21 jeśli jesteś koneserem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą :) Pozdrawiam
      • HEJ...wchodze ci ja na  to  sade wyzej daje plusika na  TAK ,,,ZE 100 RAZY ...A MOZNA WIDZE CALY CZAS ZA KAZDYM WEJSCIEM GLOSOWAC,,,,A TU NIC SIE NIE POSUWA....STOI W  MIEJSCU..... CO WY Z  LUDZI WARIATOW ROBISIE,,,???? MUSI BYC EGZAMIN Z  MATEMATYKI BO MLODZI BEDA MIELI MALPIE ROZUMY....TAK JAK WY Z  WPROST ..