Firma "Student"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Studenci biznesowych kierunków studiów są zainteresowani zakładaniem własnych firm - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Business Centre Club.
Badanie przeprowadzono wśród studentów ostatnich lat kierunków biznesowych - ekonomii, zarządzania i marketingu z Gdańska, Katowic, Lublina, Łodzi, Opola, Radomia, Siedlec i  Warszawy.
Prawie dwie trzecie (62,3 proc.) zbadanych studentów chciałoby założyć własną firmę, a jedna szósta (17,4 proc.) nie chce tego zrobić. Jedna piąta (20,3 proc.) badanych studentów nie jest jeszcze zdecydowana.
Najistotniejszymi czynnikami, które mogłyby skłonić studentów do podejmowania pracy na własny rachunek, dla dwu piątych (40,4 proc.) badanych jest korzystny kredyt i dla takiego samego odsetka (40,1 proc.) sytuacja w gospodarce. Dla jednej czwartej (25,6 proc.) najistotniejsza jest sytuacja na rynku pracy.
Zachętą dla podejmowania działalności gospodarczej przez studentów jest możliwość samodzielnej pracy (brak szefa) - 41,2 proc. a na drugim miejscu możliwość uzyskiwania wysokich dochodów (32,5 proc.).
Zniechęcają do jej podejmowania wysokie podatki (33,8 proc.), brak tanich kredytów (26,2 proc.).
Przy wysokim odsetku - dwu trzecich studentów, którzy chcieliby założyć własną firmę, tylko połowa z nich znalazłaby wsparcie dla takiej decyzji w swoim otoczeniu - rodzinie, znajomych. Co szósty był ostrzegany przed niepowodzeniem, a co ósmemu mówiono, że  interes się nie uda, bo jest do tego zbyt młody.
Ponad dwie piąte (43,2 proc.) uważa, że studia nie przygotowują ich do prowadzenia samodzielnej firmy, a tylko jedna czwarta (25,1 proc.) jest zdania, że po studiach będą przygotowani do takiej działalności.
Aż 92 proc. badanych studentów deklarowało, ze nie zna żadnego programu rządowego, adresowanego do nich - pakietu Przede Wszystkim Przedsiębiorczość, Absolwent, czy Pierwsza Praca.
nat, pap