Mów o filmie, twórz memy, skrytykuj (.pl)

Mów o filmie, twórz memy, skrytykuj (.pl)

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
– Dopóki młodzież nie będzie miała możliwości rozmawiania o metaforach w filmie, dopóty będzie traktować film jako ruchomą wersję tabloidu z ulubionymi aktorami – przekonuje dr Jacek Wasilewski z  Instytutu Dziennikarstwa UW. Dlatego też PISF postanowił rzucić wyzwaniem młodzieży i zachęcić ich do rozmów o obejrzanych filmach.
– Tak jak w szkole nie uczymy tylko połowy alfabetu, tak nie powinniśmy traktować po macoszemu filmu, bo wtedy pozwalamy na taki wizualny półanalfabetyzm – dodaje Ambasador kampanii dr Wasilewski.

Aby rozmowy na temat nowo obejrzanych filmów nie kończyły się tylko na komentarzach „lubię to” lub „słabe” Polski Instytut Sztuki Filmowej przygotował specjalną kampanię dla młodzieży „Skrytykuj.pl”. To tu młodzież będzie mogła do woli dyskutować o wszystkich elementach tworzących film – grze aktorskiej, montażu, muzyce i scenariuszu.

Na stronie internetowej skrytykuj.pl dodatkowo znajdują się filmowe konkursy „Sklej to!” oraz „Skrytykuj!”, w których wygrać można albo bilety do kina albo możliwość wejścia w skład jury prestiżowego festiwalu filmowego Off Plus Camera. Pierwszy polega na na dopasowaniu podpisów do stopklatek. Prawidłowo rozwiązany quiz daje możliwość tworzenia własnych „memów filmowych” i rozsyłania ich znajomym oraz zamieszczania w serwisach społecznościowych. Najbardziej popularne memy z danego dnia są nagradzane zaproszeniami do sieci kin Helios oraz kodami dostępu do serwisu IPLEX. Akcja wystartowała 15 stycznia i zakończy się 17 lutego. Drugi trwa dłużej – bo do 1 marca i polega na opublikowanie własnej recenzji dowolnego filmu w formie pisemnej bądź wideo.

Ale to nie wszystko. Miłośnicy filmu mogą się również przeczytać subiektywne komentarze Ambasadorów (Joanna Kulig, Eryk Lubos, Kasia Zielińska, Jacek Wasilewski, Tomasz Schuchardt oraz Arkadiusz Jakubik) dotyczące ważnych dla nich filmów.

Dodatkowo kampanie można śledzić na specjalnym fanpagu na Facebooku „Film się nie urwał” oraz na kanale YouTube „Skrytykuj”.

Partnerami kampanii są: Festiwal Off Plus Camera, sieć kin Helios, IPLEX.PL, filmweb.pl, WPROST.pl, Studio filmowe KADR, TVP 2, Roxy FM.