NASA dokonała niesamowitego odkrycia na Księżycu. Dostrzeżono poruszające się cząsteczki wody

NASA dokonała niesamowitego odkrycia na Księżycu. Dostrzeżono poruszające się cząsteczki wody

Księżyc
Księżyc / Źródło: Fotolia / Edward
Naukowcy przy pomocy czujników sondy kosmicznej Lunar Reconnaissance Orbiter zaobserwowali po raz pierwszy, jak cząsteczki wody przemieszczają się w księżycowej glebie. W czasopiśmie naukowym „Geophysical Research Letters” zaprezentowano potencjalne źródła tej wilgoci i wnioski.

Zjawisko zaobserwowali naukowcy z Centrum Lotów Kosmicznych imienia Roberta H. Goddarda w Greenbelt w stanie Maryland. Dotychczas uważano, że na Księżycu panują warunki, które uniemożliwiają gromadzenie i utrzymanie dużych zapasów wody. NASA wykazała, że woda jest „przywiązana” do księżycowej gleby. Gdy powierzchnia się nagrzewa w południe Księżyca, cząsteczki odklejają się od niej i kierują do zimnego miejsca, aby ponownie się „przykleić”.

– Nawodnienie materii księżycowej jest trudne do zmierzenia z orbity z uwagi na złożony sposób, w jaki światło odbija się od powierzchni Księżyca. Wcześniejsze badania wskazywały na pewne ilości cząsteczek wody, które były zbyt duże, aby dało się je wyjaśnić za pomocą znanych procesów fizycznych. Cieszę się z najnowszych wyników, ponieważ ilość wody, jaką tu określiliśmy zgadza się z tym co wskazują pomiary w laboratoriach – tłumaczył Michael Poston, geolog z Południowo-Zachodniego Instytutu Badawczego w Boulder.

Czytaj także:
Przeżył, bo spóźnił się na samolot. „Powiedzieli mi, żebym nie panikował i podziękował Bogu”

Czytaj także

• cala prawda o ksiezycu tutaj na sympan u o, nie jest to zaden ksiezyc bo wielkosc jego to ponad 1/4 rozmiarow ziemi, nasz ksiezyc to obca planeta bojowa levan pilotowana przea tzw szarakow ktorych cigle ktos zauwaza pladrujacych po maszych lasach zagrodach takze nas porywajacych, prawda jak zawsze nie jest cukierkowata i nie wielu moze ja zniesc wiekszosc woli komfortowe bajki relgijne czy darwinowe, szaraki zrobili azjatow z naszych i swoich genow i tych chca tu rozprzestrzeniac, zachodnie agencje wspolpracuja z szarakiem bo nie maja innego wyjscia, wiekszosc ksiezycy to dokoptowane statki kosmiczne szarakow i naszych zeusowych z andromedy, tak tak nie jestesmy z malpy tylko z andromedy kolebki bialego czlowieka wiecej na sympan u o