Dobra passa Oracle'a

Dobra passa Oracle'a

Dodano:   /  Zmieniono: 
Niemal 80-proc. wzrostem obrotów do poziomu 93 mln zł zakończył Oracle Polska III kwartał roku finansowego 2002, zakończonego 28 lutego.
Sukces ten jest szczególnie cenny na tle trudnej sytuacji i recesji panującej w polskiej i światowej gospodarce. Jest to również jeden z najlepszych wyników w historii firmy. Obroty Oracle Polska w tym okresie wyniosły ponad 93 mln złotych, co stanowi 79 proc. wzrostu w porównaniu z III kwartałem roku 2001. Jeśli wziąć pod uwagę sumaryczne obroty od początku roku finansowego (za trzy kwartały), wzrost wynosi 30 proc. w porównaniu analogicznym okresem roku poprzedniego.

"Uważamy III kwartał za rekordowy dla Oracle Polska. Wzrost obrotów w dziale sprzedaży aplikacji biznesowych wyniósł 68 proc. Udział sprzedaży licencji oprogramowania wzrósł do 87 proc. obrotów ogólnych firmy. Oracle Polska w III kwartale okazał się jednym z najbardziej dynamicznych oddziałów korporacji spośród wszystkich, jakie działają w ponad 140 państwach, awansując do pierwszej dziesiątki krajów o największych obrotach. W skali 3 kwartałów zajęliśmy pierwsze miejsce na świecie pod względem sprzedaży licencji w przeliczeniu na 1 zatrudnionego oraz piąte miejsce w Europie w kategorii obrotów całkowitych" - mówi Małgorzata Wieniawska, dyrektor finansowy Oracle Polska.

"W III kwartale zawarliśmy wyjątkowo dużo poważnych kontraktów, dotyczących zarówno sprzedaży naszej platformy aplikacyjnej, jak i E-Business Suite. Do największych należy zaliczyć umowy z TP SA, PKO BP, NBP, CIECH, PSE oraz PZU SA. Umacnia się nasza obecność w tych sektorach polskiej gospodarki, które od lat standaryzują swoje systemy na bazie rozwiązań Oracle - należą do nich telekomunikacja (w III kwartale 41 proc. ogólnych obrotów) i sektor usług finansowych (ponad 42 proc.)" - ocenia Paweł Piwowar, prezes Zarządu Oracle Polska.

"Czołowe polskie banki, PKO BP SA oraz NBP dokonały znacznego rozszerzenia posiadanych przez siebie licencji Oracle. W największym polskim banku detalicznym dokonuje się operacja przeniesienia systemu obsługi klienta ZORBA do bazy danych Oracle. Podobnie prestiżowe dla nas jest oparcie na aplikacjach Oracle najważniejszej w Polsce Księgi Głównej, zainstalowanej w Narodowym Banku Polskim" - mówi Wojciech Woźniak, dyrektor Działu Sprzedaży do Klientów Sektora Telekomunikacji i Usług Finansowych w Oracle Polska.

"W gronie partnerów aplikacyjnych Oracle Polska znajduje się dziś czołówka polskich integratorów - ComputerLand, Prokom, Softbank oraz ComArch. Szczególnie warto podkreślić wyniki sprzedaży Softbanku, który prowadzi prestiżowe projekty w CIECH SA oraz PKO BP SA i zakupił zestaw Oracle E-Business Suite do obsługi własnej działalności" - powiedział Grzegorz Rogaliński, dyrektor Działu Sprzedaży do Sektora Przemysłowo-Energetycznego i Publicznego w Oracle Polska.

Ja zapowiada Janusz Naklicki, dyrektor marketingu Oracle Polska, jednym z najważniejszych działań marketingowych w najbliższym czasie będzie szereg kampanii dotyczących FastForward - aplikacyjnej oferty Oracle dla przedsiębiorstw średniej wielkości.

em