Warszawa: przeprawa z mostem

Warszawa: przeprawa z mostem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim powinna ruszyć w 2009 roku. Potrzeba do tego jednak mostów tymczasowych, których w Polsce zabrakło - zarezerwowali je budowniczy autostrad. Firmy przeczesują rodzime bazy wojskowe oraz rynki w Europie i USA - informuje "Życie Warszawy".
Na Modlińskiej, między mostem Grota-Roweckiego i wiaduktem nad Płochocińską, mają powstać do 2011 roku dwie nowe jezdnie - po cztery pasy w każdą stronę - i dwa drogowe mosty: nad bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań i Kanałem Żerańskim. Ratusz zarezerwował na tę inwestycję 70 mln zł.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych miał wczoraj otworzyć oferty w przetargu na wykonawcę, ale termin został przełożony. Oficjalnie z powodu pytań oferentów do specyfikacji przetargowej. Jak się jednak dowiedziało nieoficjalnie "ŻW", składanie pytań może być grą na czas. Firmy budowlane mają bowiem problem ze znalezieniem konstrukcji mostu tymczasowego.

"W czasie prac wykonawca będzie musiał utrzymać pełną przejezdność tych 520 metrów Modlińskiej. Do tego potrzebna będzie prowizoryczna przeprawa" - przyznaje rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska. W ciągu ostatnich ośmiu lat do takich celów służył w Warszawie dawny most Syreny (był przerzucony przez Wisłę w latach 1985-2000). Dzisiaj jest jednak wykorzystywany - z jego elementów powstał tymczasowy przejazd nad plątaniną torów przy FSO.

A inne mosty wojskowe? Są wykorzystywane przy inwestycjach rozrzuconych po całej Polsce, np. w autostradowej obwodnicy Wrocławia z mostem przez Odrę, czy węźle autostrad A1 i A4 pod Gliwicami.