Powiedzieli sobie „tak” na Mount Evereście. Opowiadają o trudach wspinaczki

Powiedzieli sobie „tak” na Mount Evereście. Opowiadają o trudach wspinaczki

Mount Everest
Mount Everest Źródło:Fotolia / Palenque
32-letnia Heidi Turunen z Finlandii i 31-letni Tom Rein z Bundaberg w Queensland odbyli wyczerpującą dziewięciodniową wędrówkę przez śnieg, aby pobrać się na Mount Everest.

Para wymieniła obrączki, stojąc na wysokości 5380 metrów nad poziomem morza. Turunen miała na sobie białą suknię ślubną, a jej przyszły mąż elegancki garnitur. – Chcieliśmy odbyć wędrówkę całkowicie niezależnie, więc zdecydowaliśmy się wyruszyć tylko we dwójkę, bez żadnego przewodnika, czy grupy – opowiada kobieta. – Wybraliśmy się na dziewięć dni przed planowanym dniem ślubu i udało nam się ustalonego dnia dotrzeć do Everest Base Camp. Nie mieliśmy gdzie się przebrać, więc po prostu zrobiliśmy to za lodową skałą – tłumaczy. – Tom przykrywał mnie swoją kurtką, kiedy przebierałam się w sukienkę. Miałam na sobie długą, kolorową bieliznę termiczną oraz koszulę i spodnie pod sukienką – mówi. – Jak wymieniliśmy obrączki, czuliśmy się zachwyceni i dumni z tego, że to zrobiliśmy – podkreśla kobieta.

Para podkreśla jednak, że sama wspinaczka w górę nie była zbytnią przyjemnością. – Po kilku dniach maszerowania w górę mieliśmy objawy choroby wysokościowej i obawialiśmy się, że nie dojdziemy na szczyt – mówi Heidi. – Pogoda była piękna każdego dnia wspinaczki, jednak w dzień, w którym wymienialiśmy obrączki, było pochmurno, zimno i padał śnieg – dodaje. Jak żartuje para, po tym, jak tyle przeszli, byli zdecydowani powiedzieć "tak".

Galeria:
Sesja przedślubna jak z bajki. „Nie spodziewaliśmy się aż takiego efektu”