Aż do 20 kwietnia, kiedy zacznie obowiązywać cisza wyborcza, każda z tych osób będzie mieć 45 minut czasu antenowego, by z jak najlepszej strony zaprezentować siebie i swój program.
Wszyscy przygotowali już spoty reklamowe trwające od minuty do pięciu i pół minuty, które będą emitowane w czterech kanałach telewizji państwowej a także w rozgłośniach France-Inter i RFI.
Rozpoczęło się też rozmieszczanie plakatów poszczególnych kandydatów przed lokalami wyborczymi.
Jeśli 22 kwietnia żaden z kandydatów nie zdoła zebrać ponad 50 proc. głosów - a tak, zapewne, właśnie się stanie - druga tura odbędzie się 6 maja. Weźmie w niej udział dwójka, która zdobędzie najwięcej głosów.
W większości sondaży z ostatnich dni stawkę prowadzi kandydat centroprawicy, a do niedawna minister spraw wewnętrznych Nicolas Sarkozy tuż przed socjalistką Segolene Royal. W sporym oddaleniu od nich trzecie miejsce zajmuje centrysta Francois Bayrou, czwarte - kandydat skrajnej prawicy, przewodniczący Frontu Narodowego Jean- Marie Le Pen.
pap, ss