"Wprost" wraca do korzeni

"Wprost" wraca do korzeni

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
- Jak Państwo zauważyli, wracamy do starego logo "Wprost". Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości" – zwrócił się do czytelników w artykule wstępnym do najnowszego numeru "Wprost" Tomasz Lis, redaktor naczelny tygodnika od maja 2010 r.
"Jedziemy do przodu, zmieniamy to, co wymaga zmian, ale patrzymy w lusterko wsteczne. Jeżeli coś w tygodniku było dobre, to po to sięgamy" – mówi o powrocie do historycznego logotypu redaktor naczelny pisma. Podkreśla, że to „nowe stare logo" symbolizuje czasy świetności „Wprost". Poza tym jest bardziej plastyczne, ma charakter i budzi pozytywne skojarzenia.

Najnowszy numer pisma, który w poniedziałek trafił do kiosków, ukazał się z winietą i logo, pod którym tygodnik święcił największe sukcesy. Ta symboliczna zmiana pokazuje kierunek, w którym ma ewoluować tygodnik.

- Powrót do tego, co we WPROST było wartościowe, cenione i charakterystyczne, jest dla nas oczywisty i wynika z przyjętej strategii. Historyczne logo WPROST i klasyczna czerwona ramka na winiecie symbolizują powrót do  korzeni i wartości – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST podkreślając przy tym, że zarówno w tygodniku jak i w serwisie internetowym Wprost24 jest miejsce na nowoczesność i dynamikę.

Logo WPROST, z którym ukazał się ostatni numer tygodnika,  towarzyszyło mu od początku jego powstania w 1982 r. Przez lata dokonywano w nim tylko drobnych, kosmetycznych zmian. Pierwsza poważna modyfikacja nastąpiła w 2004 r., kiedy czerwony napis zastąpiono białym na czerwonym pasku, jednak krój czcionki pozostał bez większych zmian. W grudniu 2008 r. ówczesny wydawca zdecydował się na radykalną zmianę, wprowadzając nowe logo, również białe na czerwonej apli, ale o zdecydowanie odmiennej typografii i dopiskiem Polska-Świat-Cywilizacja.

Powrót do historycznego logo to nie jedyne nawiązanie do dobrej tradycji WPROST. Tygodnik zamierza przywrócić również prestiżową Nagrodę Kisiela, której laureatem Nagrody był nawiasem mówiąc obecny redaktor naczelny WPROST, Tomasz Lis. W przyszłym roku przypada 20. rocznica ustanowienia nagrody i 100. rocznica urodzin jej patrona, Stefana Kisielewskiego.

Tygodnik WPROST, jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych ukazuje się od 1982 r. Według Instytutu Monitorowania Mediów, w 2009 r. pismo było liderem wśród najczęściej cytowanych tygodników,  znalazło się też wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów.