Sponsorzy rozpieszczają Bayern Monachium

Sponsorzy rozpieszczają Bayern Monachium

Dodano:   /  Zmieniono: 
Bayern Monachium zarabia najwięcej spośród wszystkich europejskich klubów piłkarskich na udostępnieniu reklamodawcy miejsca na koszulkach. Firma T-Mobile płaci za to prawo 18 milionów euro rocznie - wynika z raportu włoskiej firmy konsultingowej Stage Up.
Co najmniej 10 milionów euro z tego tytułu trafia na konto jeszcze ośmiu innych zespołów. Oprócz Bayernu, w czołówce rankingu są: Manchester United - 15,7 mln euro od AIG oraz Real Madryt - 15 mln od BWin. W dziesiątce znalazły się po trzy kluby włoskiej Serie A, niemieckiej Bundesligi i angielskiej Premier League oraz jeden z ekstraklasy Hiszpanii.

Spośród najlepszych lig europejskich najwięcej na reklamie na koszulkach zarabiają kluby niemieckie, średnio 6,26 mln euro. Bundesliga w porównaniu z poprzednim sezonem zanotowała wzrost zysków - o 4,9 proc. Drugie miejsce zajmuje ekstraklasa angielska, choć dochód jej klubów z tego tytułu spadł w ciągu roku o niemal 10 procent.

Z podziału na branże wynika, że najwięcej na reklamę na koszulkach piłkarskich wydają firmy bukmacherskie - 67,5 mln euro. Ich zaangażowanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosło o prawie 37 procent. Kolejne miejsca zajmują sektory energetyczny oraz transportowy. Przedsiębiorstwa z branży finansowej - czwarte w zestawieniu - wydają na ten cel ponad 21 procent mniej niż przed rokiem.

PAP, arb