Polska słabo się promuje

Polska słabo się promuje

Dodano:   /  Zmieniono: 
Na 110 państw zajmujemy 83. miejsce, nasze sukcesy przechodzą bez echa - ubolewa "Rzeczpospolita".
W zestawieniu Country Brand Index 2010 Czesi są na 43. miejscu, Słowacy na 79. Przodują Kanada, Australia i Nowa Zelandia. W stosunku do ubiegłego roku awansowaliśmy o trzy pozycje, mimo to jesteśmy daleko w tyle.

Mamy się czym chwalić i co promować, ale nie potrafimy tego dobrze robić. Mimo pochwał na wystawach Expo w Japonii i Chinach, nie jesteśmy lepiej postrzegani na świecie. Potrzebna jest skuteczniejsza promocja z naszej strony.

W następnym rankingu mamy jednak szansę na wyższą pozycję, dzięki obchodom Roku Chopinowskiego. Nasze działania z tym związane, zostały dobrze przyjęte. Polsce brakuje hitu eksportowego, który mógłby stać się wizytówką naszego kraju.

Ministerstwo Gospodarki jeszcze w tym roku rozpisze konkursy na wykorzystanie środków na promocję 15 branż eksportowych. Przeznaczono na  to 400 mln zł. Czy nie za mało? - pyta na zakończenie "Rzeczpospolita".

pap