2 proc. uczniów potrafi interpretować teksty

2 proc. uczniów potrafi interpretować teksty

Dodano:   /  Zmieniono: 
Jak podaje Raport Instytutu Badań Edukacyjnych "Szkoła Samodzielnego Myślenia", tylko 2 proc. uczniów w ubiegłym roku nauki potrafiło bezbłędnie zinterpretować tekst i użyć do tego logicznej argumentacji. W porównaniu do badań PISA, wyniki IBE zdecydowanie negatywnie oceniają zdolności polskich uczniów.
Sprawdzono umiejętności uczniów w zakresie języka polskiego i matematyki. Następnie, okazało się, że całkowitej interpretacji tekstu dokonało zaledwie 1 promil uczniów szkół podstawowych i 2 promile gimnazjalistów z klas pierwszych.

Zaledwie 27 proc. uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych potrafiło uzasadnić wynik rozwiązania zadania matematycznego. Trudno się jednak temu dziwić zważywszy jedną z konkluzji raportu: że są nauczyciele mający problem ze zrozumieniem treści, które mają przekazać uczniom.