„Wprost” najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem 2021 roku. Jesteśmy liderami cytowalności

„Wprost” najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem 2021 roku. Jesteśmy liderami cytowalności

„Wprost”
„Wprost”Źródło:WPROST.pl
Instytut Monitorowania Mediów podsumował 2021 rok. Najbardziej opiniotwórczym medium ubiegłego roku wśród tygodników i dwutygodników został „Wprost”.

Jak podliczył IMM, pierwsze miejsce kategorii najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników w Polsce w 2021 roku zajął „Wprost”, ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 i łączną liczbą ponad 3,8 tys. cytowań.

Na miejscu drugim uplasował się społeczno-polityczny tygodnik „Sieci”, którego pozycja wzrosła o dwa miejsca. Podium zamyka tytuł „Gazeta Polska”, czwarte miejsce należy do tygodnika „Do Rzeczy”, a ranking Top 5 zamyka „Newsweek”.

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki 2021 roku

Na naszą redakcję dziennikarze innych tytułów w Polsce powoływali się często m.in. w styczniu.

Wtedy „Wprost” np. dotarł do wiadomości e-mail dotyczących szczepień przeciw COVID-19, którą wysyłała do aktorów dyrektorka Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Nie było tam mowy o żadnej akcji promocyjnej, jak na początku tłumaczyła całą aferę artystka.

Czytaj też:
Ujawniamy maila dot. szczepień, którego rozsyłała fundacja Krystyny Jandy. Ani słowa o akcji promocyjnej

Szeroko komentowany był także nasz majowy wywiad z Jarosławem Kaczyńskim, w którym padły często cytowane słowa prezesa PiS o aborcji.

– Każdy średnio rozgarnięty człowiek może załatwić aborcję za granicą. W moim przekonaniu nic takiego, co by zagrażało interesom kobiet, się nie stało – mówił Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla „Wprost”.

Czytaj też:
Jarosław Kaczyński dla „Wprost”: Każdy średnio rozgarnięty człowiek może załatwić aborcję za granicą

Natomiast w pierwszym wywiadzie udzielonym mediom przez premiera Mateusza Morawieckiego po ogłoszeniu Polskiego Ładu, padły we „Wprost” słynne już słowa o tym, że bogaci korzystają z dróg i szkół, a nie łożą na to odpowiednio do zarobków – co w opinii szefa rządu nie jest nieuczciwe.

Czytaj też:
Morawiecki we „Wprost”: Bogaci korzystają z dróg i szkół, a nie łożą na to odpowiednio do zarobków. To nieuczciwe

Z kolei w październiku szerokim echem rozeszła się m.in. nasza rozmowa z Dorotą Rabczewską „Dodą”, w którym piosenkarka i producentka mówiła o przemocy, której doświadczyła w małżeństwie z Emilem S.

– Gdy dzwonił, a jego imię pojawiało się ekranie telefonu, dostawałam duszności ze stresu. Nie mogłam oddychać – wyznała nam Doda.

Czytaj też:
Doda o przemocy, której doświadczyła w małżeństwie. „Gdy dzwonił, dostawałam duszności ze stresu. Nie mogłam oddychać”

Niezmienną popularnością i źródłem licznych cytowań przez cały rok były również oczywiście „Niedyskrecje parlamentarne”, stała rubryka Elizy Olczyk i Joanny Miziołek, w każdy poniedziałek dostarczających zakulisowych informacji o polskiej scenie politycznej oraz jej najważniejszych aktorach.

Czytaj też:
„Niedyskrecje parlamentarne”. Tusk szykuje zderzaki, Schetyna ma marzenia, posłowie PiS są wściekli

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wśród najczęściej cytowanych mediów 2021 roku największy udział ma prasa – 33 procent. Portale internetowe stanowią 27 proc. udziału w głównym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju, po 20 proc. przypada zarówno nadawcom telewizyjnym, jak i radiowym.

Najbardziej opiniotwórczą gazetą codzienną w 2021 roku była „Rzeczpospolita”, stacją telewizyjną TVN24, radiostacją RMF FM, a portalem internetowym Onet.pl. Na liście wszystkich opiniotwórczych tytułów prasowych w Polsce (od dzienników po miesięczniki) „Wprost” zajął wysokie 8. miejsce, awansując w ciągu roku aż o pięć miejsc.

W tym roku „Wprost” będzie obchodził swoje 40-lecie. Pierwszy numer naszego tygodnika ukazał się w grudniu 1982 roku. Od tego czasu niezmiennie staramy się odpowiadać na ważne pytania oraz pomagamy lepiej poznać i zrozumieć świat. Wierzymy w rzetelne dziennikarstwo i jego misję, podzielając wartości naszych mistrzów.

Pełen dostęp do wszystkich naszych tekstów można uzyskać wykupując subskrypcję „Wprost”. Dziękujemy za wasze zaufanie!

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 565 771 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1.01 – 31.12 2021 roku.
Źródło: Wprost