Prezes Kolei Mazowieckich odwołany

Prezes Kolei Mazowieckich odwołany

Rada Nadzorcza spółki Koleje Mazowieckie odwołała prezesa Jakuba Majewskiego, który był prezesem od końca czerwca br. Rada nie podała powodów odwołania. Majewski w oświadczeniu powiedział, że jego wizja rozwoju spółki różniła się od wizji rady. Mazowiecka PO zapowiada walkę o przywrócenie go na to stanowisko.
Majewski w oświadczeniu przesłanym PAP, decyzję przyjął "ze zrozumieniem". "Uznaję, że właściciel ma prawo do decydowania o losach Kolei Mazowieckich. Moja wizja rozwoju firmy i reform różni się jednak od tej, którą właściciel uznaje za właściwą dla potrzeb spółki" - napisał.

Odwołanie prezesa poprzedziło zawieszenie go w obowiązkach 9 listopada. Przewodniczący rady nadzorczej Waldemar Kuliński mówił wtedy, że rada jest niezadowolona z pracy prezesa i nie podoba jej się sposób, w jaki Majewski komunikuje się z załogą. Zawieszenie prezesa wywołało dyskusję w mediach, zbierano też podpisy pod poparciem dla niego.

Do chwili nadania depeszy PAP nie uzyskała komentarza Kulińskiego w sprawie piątkowej decyzji.

Zdaniem Grzegorza Kostrzewy-Zorbasa, przewodniczącego komisji strategii rozwoju regionalnego i zagospodarowania przestrzennego w mazowieckim sejmiku wojewódzkim, pasażerowie Kolei Mazowieckich odczują skutki odwołania Majewskiego. "Prezes planował wprowadzić nowy, przystosowany do potrzeb pasażerów rozkład jazdy pociągów od 13 grudnia. Teraz ci, którzy doprowadzili do jego odwołania, będą próbowali cofnąć te zmiany" - powiedział.

Nowy rozkład przewidywał m.in., że do Warszawy będzie dojeżdżać więcej pociągów w godzinach 9-10 rano, a nie jak obecnie między 6 a 7 rano.

Kostrzewa-Zorbas dodał, że nie uważa sprawy za zakończoną i że - jego zdaniem - radni Platformy Obywatelskiej podejmą działania, by Majewski mógł realizować swój program reform. Jakie to będą działania - nie chciał zdradzić.

Przed objęciem stanowiska prezesa Kolei Mazowieckich, Majewski zasiadał w radach nadzorczych PKP Przewozy Regionalne, Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Był też członkiem zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Na początku listopada przedstawił mediom plany restrukturyzacji Kolei Mazowieckich, które zakładały m.in. zmiany w rozkładzie jazdy KM, uruchomienie ekspresów regionalnych i przeprowadzenie kursów angielskiego dla konduktorów i kasjerek.

Spółka Koleje Mazowieckie należy do samorządu województwa. Obsługuje pasażerski ruch kolejowy na Mazowszu. Szacuje się, że spółka ma 10 proc. udziału w rynku.

pap, em

Czytaj także

 0

Czytaj także