Koniec epoki Facebooka, pora na Metaverse. Ludzkość może tego nie przetrwać

Koniec epoki Facebooka, pora na Metaverse. Ludzkość może tego nie przetrwać

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg Źródło: Shutterstock / Frederic Legrand – COMEO
Formuła Facebooka jako platformy społecznościowej od dłuższego czasu się wypala. Zamiast pozyskiwać nowych użytkowników, Facebook zaczął niedawno tracić starych. Dla systemu reklamowego – a tym de facto jest Facebook – utrata użytkowników to problem, który stawia pod znakiem zapytania przyszłość biznesu. I nie chodzi tutaj wyłącznie o przełożenie liczby użytkowników na wyświetlenia reklam. Metaverse to próba przeformułowania reguł gry i zagospodarowanie względnie nowego obszaru technologicznego. Jeden z ojców VR Jaron Lanier uważa, że jeżeli nowy projekt Zuckerberga będzie „oparty na modelu biznesowym, który jest obecnie realizowany przez Facebooka, zniszczy to ludzkość".
Olgierd Sroczyński

Formuła Facebooka jako platformy społecznościowej od dłuższego czasu się wypala. Zamiast pozyskiwać nowych użytkowników, Facebook zaczął niedawno tracić starych. Dla systemu reklamowego – a tym de facto jest Facebook – utrata użytkowników to poważny problem, który stawia pod znakiem zapytania przyszłość biznesu. I nie chodzi tutaj wyłącznie o przełożenie liczby użytkowników na wyświetlenia reklam.

Artykuł został opublikowany w 24/2022 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 5

Ponadto w magazynie