Najlepsza szeptana reklama

Najlepsza szeptana reklama

Dodano:   /  Zmieniono: 
Osobista rekomendacja internauty jest jednym z najlepszych narzędzi promocji stron www, dowodzą badania firmy Taylor Nelson Sofres.
Regularni użytkownicy internetu niemal dwa razy częściej w poszukiwaniu nowych stron korzystają z porady znajomych niż z pomocy wyszukiwarek czy linków.

Powinni o tym pamiętać autorzy stron, bowiem zadowolony użytkownik, oznacza niemal automatycznie wzrost odwiedzin na stronie w krótkim czasie. 98 proc. badanych twierdziła, że stronę, która im się spodobała, są gotowi polecić znajomej osobie. Osobista rekomendacja ma więc ogromne znaczenie w budowaniu bazy lojalnych użytkowników stron.

Regularni użytkownicy oczekują jednak czegoś więcej niż prostej nawigacji czy podstawowej informacji. Znacznie bardziej zależy im na możliwości personalizowania zawartości stron oraz ich modyfikacji zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Według nich regularnie aktualizowana zawartość strony oraz dobre mechanizmy wyszukiwania w sposób zasadniczy wpływają na pozytywny odbiór serwisu.

Nie mogą na niego liczyć serwisy, które nie spełniają podstawowych kryteriów. Wśród nich badani najczęściej wymieniali : regularność w aktualizowaniu zawartości stron www (37 proc.), możliwość personalizacji stron www (33 proc.), jakość mechanizmów wyszukiwania (32 proc.), szybkość ładowania strony (32 proc.)

Badanie zostało przeprowadzone metodą online - w 14 krajach (Argentyna, Chiny, Francja, Niemcy, Węgry, Indie, Irlandia, Izrael, Litwa, Norwegia, Hiszpania, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania) w okresie od listopada 2001 r. do kwietnia 2002 r.

em, pap