Polskie media tylko dla mężczyzn?

Polskie media tylko dla mężczyzn?

Dodano:   /  Zmieniono: 2
W serwisach informacyjnych wypowiadają się tylko mężczyźni (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Z raportu przygotowanego przez firmę "Press-Service" Monitoring Mediów wynika, że w styczniu przez trzy czwarte czasu trwania czterech największych serwisów informacyjnych ogólnopolskich telewizji wypowiadali się mężczyźni. Kobiety, które pojawiały się na ekranach w czasie serwisów informacyjnych były najczęściej świadkami wydarzeń, sąsiadkami bohaterów materiału albo osobami przepytywanymi w czasie ulicznych sond. O sprawie pisze "Gazeta Wyborcza".
W styczniu w czterech największych serwisach informacyjnych padło 5800 wypowiedzi, które trwały 2900 minut. 4400 wypowiedzi udzielili mężczyźni. Kobiety stosunkowo najczęściej pojawiały się w "Wydarzeniach" Polsatu. Co ciekawe 80 proc. wypowiedzi kobiet w badanym okresie, było wypowiedziami anonimowymi - tzn. nie podawano imienia i nazwiska bohaterki, którą podpisywano "sąsiadka", "świadek wydarzenia".

Kobiety występujące w serwisach informacyjnych wypowiadały się najczęściej w sprawach społecznych - mężczyźni częściej mówili o polityce.

arb, "Gazeta Wyborcza"
 2

Czytaj także