Iwona Ławecka-Marczewska, redaktor naczelna designdoc.pl: Borykamy się z problemami, które mogą spychać zainteresowanie trendami na plan dalszy. Kogo dziś obchodzi design?
Krystyna Łuczak-Surówka: Rozmowy o trendach to nie są rozmowy o designie. Kluczowa jest potrzeba. Ludzie często myślą, że design to ładne przedmioty, a tak naprawdę chodzi o potrzeby. Różnorodne, złożone, ale jednak potrzeby. Estetyka jest jedną z nich, od zawsze, i od zawsze była z czymś powiązana. Nie przemawia do mnie, że teraz będzie modny zielony czy fioletowy, że na czasie są takie a nie inne formy. Przekonują mnie pytania, które zadają sobie ludzie, czy wizje nowych materiałów, technologii, możliwości.
Gdy rozmawiamy o trendach jako potrzebach, wtedy te potrzeby stają się realne i mocno zakorzenione w czymś, co określam jako „wyzwania współczesności”.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.