Social media - ostatni dzwonek!

Social media - ostatni dzwonek!

Dodano:   /  Zmieniono: 

Jedna z najliczniejszych generacji w historii świata zaczyna zakładać rodziny. Tzw. milenialsi, czyli pokolenie wychowane w pełnym dostępie do nowych technologii i internetu, początkowo uznawani za niehołdujących stylowi życia swoich przodków, nie porzucili zupełnie wartości określanych jako „rodzinne”. Po prostu inaczej je wyrażają, inaczej komunikują. Dlaczego jest to istotna informacja dla firm rodzinnych? Bo w Polsce grupa ta stanowi ok. 11 milionów konsumentów i większość jest aktywna w mediach społecznościowych.

Pierwsze polskie badanie tzw. „pokolenia Y” zrealizowane przez agencję Odyseja Public Relations, co prawda wskazuje, że grupa ta pierwotnie wyróżniana datą urodzenia między 1980 a 2000 rokiem, jest jednak niejednorodna pod względem preferencji i dzieli się na starszych (1980 – 1989) i młodszych (1990 – 2000). Łączy ich natomiast zdecydowanie więcej niż z pokoleniem ich rodziców. Szczególnie w kontekście rynkowym – aż 94% z nich (sam się zaliczam do tej grupy, więc powiem „NAS!”), dzieli się opinią na temat produktów, usług i całych marek z otoczeniem. Tubą tej opinii są media społecznościowe.

Milenialsi pozostają dłużej singlami i mniejszą wagę przywiązują do statusu społecznego, choć wciąż wśród priorytetów umieszczają szeroko pojęte wartości rodzinne. Amerykańskie centrum badawcze Pew Research wykazało, że 52% respondentów w omawianej grupie wskazało bycie dobrym rodzicem, jako „jedną z najważniejszych ról w swoim życiu”. Aż 30% to samo powiedziało w odniesieniu do swojego przyszłego współmałżonka. Posiadanie domu i pomaganie innym osiągnęło wyższy wynik od wysoko płatnej posady, czy bycia sławnym.

Taka sytuacja stanowi odpowiedni grunt do rozpoczęcia (ostatni dzwonek!) lub intensyfikacji działań firm rodzinnych w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie marki nie mogą być już tylko „obecne” muszą być „aktywne”, a nawet więcej: „INTARAKTYWNE”. Ponadto muszą dobrze znać odbiorców swoich treści – ich wartości, preferencje i zachowania zarówno w internecie, jak i poza nim. Poniżej wyróżniam 4 najważniejsze elementy strategii w mediach społecznościowych, które mogą stać się wyróżnikiem firmy rodzinnej w nowych mediach.

Po pierwsze – korzystaj z danych o użytkownikach

Niemalże każdy z serwisów społecznościowych udostępnia darmowe dane analityczne dotyczące cech i zachowań użytkowników profilu firmy. Jak je wykorzystywać? Posłużę się przykładem Social media manager w Grant Thornton publikuje o godz. 8:30 rano w poniedziałek na facebookowym profilu Grant Thornton (Kariera) informację o nowych ofertach praktyk dla studentów. Post dociera do 800 użytkowników, spośród których 20 klika w link do oferty. Ten sam ekspert, wyposażony w wiedzę dostępną w panelu administracyjnym profilu publikuje tę informację o 20.30 w środę. Post zawiera grafikę, w której wykorzystano paletę barw preferowaną przez kobiety. Już podstawowe dane analityczne profilu wskazują bowiem, że studenci są zdecydowanie bardziej aktywni wieczorami niż o poranku, że o karierze nie myślą w poniedziałek, a w środku tygodnia, a przeważającą grupą na profilu są kobiety, których preferowanym sposobem komunikacji jest grafika, nie zaś treść pisaną, czy video. Ten sam komunikat trafia do 2200 użytkowników i zyskuje aprobatę 70 „klikających”. Warto wspomnieć tutaj o algorytmach stosowanych przez serwisy społecznościowe premiujących większą ekspozycją lepiej dopasowaną do użytkownika treścią.

Dzisiejszy użytkownik mediów społecznościowych spędza dużo czasu w internecie. Jednocześnie, stale aktualizowanej treści jest tak dużo, że przeglądając ją na smartfonie wybiera komunikaty najlepiej dopasowane do swoich preferencji, stworzone w jego języku i odnoszący się do jego potrzeb. Jakże to zbieżne z wynikiem badań Uniwersytetu Berkley, wg.których pokolenie milenium jest skłonne zapłacić więcej za produkt, który jest dopasowany do wizerunku, który chce kreować w swojej społeczności.

Gdzie pozyskiwać darmowe dane o użytkownikach:

Facebook: Zakładka „Insights” na profilu marki.

Twitter: Zakładka „Statystki” na profilu marki.

LinkedIn: Zakładka „Dane analityczne” na profilu marki.

Google Analytics: dane tym kim są czym interesują się na stronie internetowej marki użytkownicy, którzy „przyszli” mediów społecznościowych.

Po drugie – dziel się dobrymi wspomnieniami i pytaj o nie użytkowników

Najsilniejszym potencjałem firm rodzinnych do wykorzystania w mediach społecznościowych jest ich historia. „Opowiedziana” w odpowiedni sposób wywoła w użytkowniku wrażenie autentyczności marki i ważnych wartości leżących u jej podstaw. Przykładów takiej strategii aktywności na Facebooku jest bez liku.

Garret Popcorn, firma rodzinna z Chicago sprzedająca świeży popcorn o wyszukanych smakach, w lokalach o nieprzeciętnym wystroju, zapytała swoich klientów na Twitterze i Facebooku o to, jakie wspomnienia łączą się z ich produktem. Proste pytanie wywołało lawinę odpowiedzi w postaci anegdot i wzruszających historii z dzieciństwa o tym, jak stano z dziadkami w długich kolejkach po przysmak, o tym jak w charakterystycznym lokalu poznano przyszłą żonę, czy jak w dzieciństwie zbierano cent do centa, aby w końcu móc kupić upragnioną paczkę. Sentyment wywołany wokół marki jeszcze bardziej podkreślił jej rodzinny charakter, a przy okazji „ustami” użytkowników niesamowicie zwiększył zasięg jej marketingu (o czym świadczy chociażby niniejszy akapit).

Źródło: Zrzut ekranu z fanpage Fundacji Firmy Rodzinne na Facebooku

Po trzecie – stawiaj na ludzi

Za marką, jej wynikiem finansowym i budynkiem biurowym stoją przede wszystkim ludzie. Wydaje się, że czasy, w których obsługę klienta prowadziły anonimowe automatyczne centra obsługi klienta, a „twarzą” marki było wyłącznie jej logo, bezpowrotnie mijają. Media społecznościowe dają możliwość szybkiego kontaktu, konkretnej osoby „z krwi i kości” z użytkownikiem, który ogólnie rzecz ujmując ma do marki „sprawę”. Reklamacja produktu? Negatywna opinia? Dobra opinia wymagająca gratyfikacji w postaci np. rabatu na następny zakup? Bardzo docenianym przez użytkowników działaniem marek w przestrzeni mediów społecznościowych jest tworzenie indywidualnych profili swoich ekspertów, którzy są gotowi w imieniu marki zabrać głos w dyskusji z innymi użytkownikami. Przynosi to oczekiwane efekty w budowaniu eksperckości i autorytetu marki, ale też praktyczne korzyści np. w szybkim gaszeniu eskalujących „kryzysów”.

Kiedyś pomagałem bliskiej osobie, która podczas łączonego lotu utknęła bez Internetu na lotnisku w Amsterdamie. Okoliczności, za które linia lotnicza nie odpowiadała, spowodowały, że ów podróżny nie zdążył na przesiadkę do Kenii. W jego imieniu rozpocząłem zdalne (z Polski) starania o ustalenie z przewoźnikiem jego dalszego losu. Strona internetowa KLM przekierowała mnie na profil na Facebooku, w celu zgłoszenia problemu. Po zgłoszeniu problemu został mi precyzyjnie wskazany czas oczekiwania na kontakt, po czym, odezwał się przedstawiciel linii, który pomógł mi kompleksowo, w formie prywatnej konwersacji. Do momentu wejścia wspomnianego pechowca na pokład zastępczego lotu monitorował sprawę, pytając czy wszystko się zgadza. I teraz pytanie retoryczne: jakie wrażenie w mojej ocenie pozostawiła po sobie marka?

Po czwarte – spraw by użytkownik poczuł, że jest istotny

ensem marketingu w mediach społecznościowych jest dwukierunkowość komunikacji. Traktować należy to jako szansę na budowanie aktywnych relacji z klientami, dziennikarzami, ekspertami, pracownikami starającymi się o pracę. Od lat największe korzyści z mediów społecznościowych czerpią marki dające dojść do głosu użytkownikom obserwującym ich profile. Oto kilka pomysłów na wzbudzenie interakcji:

1. Włącz użytkownika do wewnątrzfirmowej burzy mózgów (np. poprzez głosowanie), która z proponowanych grafik na nowe opakowanie bardziej im się podoba.

2. Pytaj o ich opinie, o ich historię, o ich doświadczenia….

3. … i co bardzo istotne, nie pozostawiaj pytań użytkowników bez Twoich odpowiedzi, gdyż w internecie raz naruszone zaufanie ciężko jest odbudować.

4. Nie pozwól, aby logując się do Twittera, czy Facebooka czuli się zasypywani treściami reklamowymi. Każdy post musi mieć określoną wartość ich punktu widzenia. Wtedy rosną szansę na pozytywną reakcję na treść.

Swoją drogą, outsourcing obsługi klienta do mediów społecznościowych to kolejne doceniane przez dzisiejsze pokolenie rozwiązanie (a dla firm często wiele tańsze).

5. Organizuj konkursy wzbudzające zaangażowanie użytkownika w relację z marką, nie zaś takie, które nie będą miały na nią przełożenia.

Po każdej aktywności należy jednak wrócić do punktu pierwszego – analizy. Dzięki temu można ocenić czy podjęte działania odniosły założony efekt w postaci kliknięć, polubień, interakcji czy konwersji (np. zapisów na szkolenie promowane w mediach społecznościowych). Tylko aktualna wiedza o preferencjach użytkowników i odpowiednie jej zastosowanie pozwoli osiągnąć założony cel. A użytkownicy, tak jak i my bezustannie się zmieniają.

Okładka tygodnika WPROST: 2/2017
Więcej możesz przeczytać w 2/2017 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
 0

Spis treści tygodnika Wprost nr 2/2017 (1769)

  • Polacy nie są rasistami 8 sty 2017, 20:00 Pijany Syryjczyk kierujący samochodem wpada w poślizg i zabija dwie młode Polki – gdyby tak się stało, prawdopodobnie wybuchłyby zamieszki, przy których wydarzenia w Ełku po zasztyletowaniu 21-letniego Daniela okazałyby się... 3
  • Niedyskrecje parlamentarne 8 sty 2017, 20:00 NAJGORĘTSZA INFORMACJA MINIONEGO TYGODNIA TO URLOPOWY WYPAD RYSZARDA PETRU W TOWARZYSTWIE KOLEŻANKI PARTYJNEJ JOANNY SCHMIDT NA MADERĘ. Lider Nowoczesnej, być może chcąc zatrzeć nieprzyjemne wrażenie wywołane tym wojażem, wystosował do... 6
  • Spięcie tygodnia 8 sty 2017, 20:00 Obietnic należy dotrzymywać Tomasz Terlikowski, publicysta WYCHODZĘ Z ZAŁOŻENIA, ŻE MAŁŻEŃSTWO NIE JEST KWESTIĄ PRYWATNĄ, ponieważ zawiera się je w sytuacji publicznej. Niezależnie od tego, czy w urzędzie stanu cywilnego, czy w... 8
  • Obraz tygodnia 8 sty 2017, 20:00 1,7Mb/s z taką średnią prędkością internetu Polska zajęła 37. miejsce na świecie. Liderem jest Korea Południowa (26,3 Mb/s) 7,4 proc. wszystkich zgonów w Polsce jest wynikiem niedostatecznej ilości ruchu Wygrany Zenon Martyniuk Jego... 9
  • Info radar 8 sty 2017, 20:00 Gry pokonają książki Według prognoz w tym roku wartość sprzedaży gier komputerowych po raz pierwszy przekroczy wartość sprzedaży książek. Może kogoś to zdziwi (bo Polska to kraj ludzi nieczytających), ale do tej pory to właśnie... 10
  • Lewo Prawo 8 sty 2017, 20:00 Gdzie jest Bóg? Magdalena Środa GDY PRZEZ CAŁE LATA PISAŁAM O SZKODLIWOŚCI POLSKIEGO KOŚCIOŁA, zwłaszcza jego hierarchów, wskazując, że są coraz bardziej nienawistni, zamknięci na bliźniego, coraz gorzej wykształceni, bardziej... 11
  • Zdarzyło się jutro 8 sty 2017, 20:00 Cyfry i KOD-y, czyli ratujmy demokrację na Maderze. 15
  • Co partie nam szykują w 2017 roku 8 sty 2017, 20:00 Nowy rok w polityce przywitał nas nierozwiązanym konfliktem parlamentarnym. My wyszliśmy dalej i zapytaliśmy liderów politycznych o ich tegoroczne plany. 16
  • Opozycja skazana jest na porażkę 8 sty 2017, 20:00 Mamy do czynienia z obroną klasy średniej, konfliktem pomiędzy ludźmi nastawionymi liberalnie i bardziej tradycyjnymi – mówi prof. Rafał Chwedoruk. 21
  • Nitras: Gowin i Bielan kusili mnie stanowiskiem w rządzie Szydło 8 sty 2017, 20:00 – Oni marzą o własnej partii nazywanej prawdziwą chadecją. Dzisiaj nazywają mnie radykałem, a pół roku temu kusili stanowiskiem w rządzie Szydło – mówi Sławomir Nitras, poseł PO. Wywiad został opublikowany przed zakończeniem protestu przez opozycję, w 2/2017 numerze tygodnika... 24
  • Lubię Jarosława Kaczyńskiego 8 sty 2017, 20:00 Dlaczego człowiek nieobdarzony ani darem urody, ani wysokim wzrostem góruje nad wszystkimi? To charyzma, która wyraża się przez język – mówi Robert Górski, twórca serialu „Ucho prezesa”. 27
  • Robert Górski dla „Wprost”: Darzę prezesa Kaczyńskiego sympatią 8 sty 2017, 20:30 – Zadaniem satyryka jest śmiać się z władzy. Nic na to nie poradzę, że teraz jest PiS i nikogo poza tym nie widać – mówi w rozmowie z „Wprost” Robert Górski. Wywiad z twórcą serialu „Ucho prezesa” w najnowszym wydaniu tygodnika „Wprost”, które trafi do kiosków już 9 stycznia.... 27
  • Nowy rok w Ełku 8 sty 2017, 20:00 Władze ubolewają, że miasto traci wizerunkowo, mieszkańcy odcinają się od ksenofobii, pijani młodzi idą na całość. 31
  • Życie za życie 8 sty 2017, 20:00 W Nowym Targu, gdzie doszło do zabójstwa, ludzie piszą do ministra Ziobry, że dla mordercy jest tylko jedna kara – dożywocie. 36
  • Dziewczyna z Hydry 8 sty 2017, 20:00 EWA WANAT Mira jest całkiem zwyczajną dziewczyną koło trzydziestki, po mieście zasuwa zdezelowanym rowerem z dużą skrzynką na zakupy przywiązaną drutem do bagażnika. Chodzi w kaloszach przypominających oficerki i w trenczu z pchlego... 39
  • Odrzutowy przekręt 8 sty 2017, 20:00 Oszukani? Największe polskie media i zamożni przedsiębiorcy z pierwszych stron gazet. W tle rauty, prestiż i gwiazdy show-biznesu. A oszust? Ma się znakomicie! 40
  • Zapach smaru i kadzidła 8 sty 2017, 20:00 Rozmowa z ks. Michałem Polnym, członkiem zarządu God’s Guards, jedynego w Polsce (i prawdopodobnie na świecie) klubu motocyklowego zrzeszającego wyłącznie księży. 45
  • Unia może nam zabrać Ukraińców 8 sty 2017, 20:00 Komisja Europejska chce wprowadzić ruch bezwizowy dla Ukraińców i Gruzinów. Polską gospodarkę może to drogo kosztować. 50
  • Wymarzeni imigranci 8 sty 2017, 20:00 Ukraińcy starają się nie poruszać drażliwych historycznie tematów. Dla nich najważniejsza jest praca. 54
  • Ludzie: towar eksportowy Ukrainy 8 sty 2017, 20:00 W gospodarce ukraińskiej coś drgnęło, ale zanim państwo i przemysł staną na nogi, ich największym skarbem długo jeszcze będą pracownicy. 56
  • Jeden klik od debetu 8 sty 2017, 20:00 Nieautoryzowane zakupy online dokonywane przez dzieci są w Stanach Zjednoczonych prawdziwą plagą. W naszym kraju też wkrótce mogą stać się problemem. 58
  • Czas na konsultanta 8 sty 2017, 20:00 Rafał Antczak pokieruje giełdą. Rynek liczy, że uda mu się wyrwać ją z marazmu. GPW bardzo tego potrzebuje. 60
  • Hossa Bessa 8 sty 2017, 20:00 Bo tutaj jest, jak jest Prawie 67 proc. Polaków nie planuje w 2017 r. żadnych czynności związanych z finansami osobistymi – wynika z najnowszego badania IBRIS, przygotowanego na zlecenie Deutsche Banku. Rok temu takich planów nie miało 60... 61
  • I edycja Wizjonerów XXI wieku 8 sty 2017, 20:00 Wizjonerzy XXI wieku to nagroda za wizję i umiejętność jej realizacji. Redakcja „Wprost” przyznała ją po raz pierwszy. 62
  • Dżihad wraca do Europy 8 sty 2017, 20:00 Czeka nas nowa odsłona świętej wojny. Będą ją prowadzić już nie pojedynczy fanatycy, ale zorganizowane grupy świetnie wyszkolonych bojowników przerzucanych z Syrii do UE. 64
  • Brytyjski skarb narodowy 8 sty 2017, 20:00 Choroba 90-letniej królowej Elżbiety uświadomiła Brytyjczykom, jak bardzo jej dziś potrzebują. 68
  • Know-How 8 sty 2017, 20:00 Zakoduj z Lego Lego postanowiło nauczyć dzieci kodowania. Lego Boost to zestaw składający się z tradycyjnych klocków oraz modułu Lego Move zasilanego bateriami AAA oraz wyposażonego w czujniki. Do wyboru mamy kilka takich zestawów: jest... 71
  • Zabiegi last minute 8 sty 2017, 20:00 Trwa karnawał, pora wielkich balów i zabaw. Co zrobić kilkanaście dni przed ważną imprezą, aby poprawić swój wygląd? 72
  • Akcja: noworoczna motywacja 8 sty 2017, 20:00 Będą potknięcia, manowce i opóźnienia. Ale to nie oznacza, że nie dojdziemy tam, gdzie mamy dojść – jak wytrwać w realizacji postanowień radzi dr psychologii Joanna Heidtman. 74
  • Heidtman o postanowieniach noworocznych. „Czasami służą zbieraniu towarzyskich punktów” 14 sty 2017, 19:27 Psycholog Joanna Heidtman w wywiadzie dla „Wprost” mówi o tym, jak dochować postanowień noworocznych. 74
  • Skąd wzięło się zero 8 sty 2017, 20:00 Trudno liczyć bez zrozumienia tego, czym jest zero, i bez umiejętności jego zapisu. Paradoksalnie: „nic” jest najważniejszą liczbą, ale kto ją wymyślił i zapisał po raz pierwszy? 76
  • Obozy, których nie było 8 sty 2017, 20:00 Po wojnie polskie władze przejęły po hitlerowcach cały system obozów, w których znęcano się nad żołnierzami wyklętymi, Ślązakami i niemieckimi cywilami – mówi Marek Łuszczyna, autor książki „Mała zbrodnia. Polskie obozy koncentracyjne”. 80
  • Strzemiński: wróg ludu 8 sty 2017, 20:00 „Powidoki” – ostatni film Andrzeja Wajdy – to dobra okazja, by przypomnieć Władysława Strzemińskiego. Ojca polskiej awangardy, który za sztukę zapłacił życiem. 83
  • Paolo Sorrentino: ateiści nie istnieją 8 sty 2017, 20:00 Papież grany przez Jude’a Law jest nie tylko diabelsko seksowny, ale i nietypowy. Wraz z premierą amerykańską na antenę HBO wraca serial Paolo Sorrentino „Młody papież”. 86
  • Mistrz honoru i paradoksów 8 sty 2017, 20:00 Imię Konrad otrzymał po bohaterze Mickiewicza, ale od Polski trzymał się z daleka. Rozpoczynamy rok Conrada – najbardziej znanego na świecie pisarza polskiego pochodzenia. 90
  • Małgorzata Rozenek: To się państwu spodoba 8 sty 2017, 20:00 ZAZWYCZAJ NIKOMU NIE POŻYCZAM KSIĄŻEK. Doświadczenie nauczyło mnie, że nigdy do mnie nie wracają, a ja kocham moje książki. Sama wypożyczam książki z dwóch bibliotek. Fascynuje mnie klimat tych miejsc. Czas w nich zwalnia; czuję się... 93
  • Wydarzenie 8 sty 2017, 20:00 Koniecznie! FILM Syberyjska dusza GDZIE ZNAJDUJE SIĘ DUSZA? – ZASTANAWIA SIĘ STARY PSYCHIATRA Z SYBERYJSKIEJ PROWINCJI. I WCHODZI DO SZPITALA, W KTÓRYM PRZEPRACOWAŁ WIĘKSZOŚĆ ŻYCIA. Pierwsze zderzenie z instytucją jest szokujące.... 94
  • Wojna na słowa 8 sty 2017, 20:00 Powiedzieć, że dziennikarstwo w Polsce przeżywa swój słaby okres, to nic nie powiedzieć. Odwołam się do własnego doświadczenia. Dużo czasu i wysiłku włożyłem w to, żeby sprawą afery reprywatyzacyjnej zainteresować mainstreamowe... 98
  • Kapitalizm z rodzinną twarzą 8 sty 2017, 20:00 „Firmy rodzinne są najzdrowszą częścią gospodarki” to stwierdzenie Piotra Wiesiołka, wiceprezesa Narodowego Banku Polskiego, wygłoszone 17 października br. podczas prezentacji wyników III edycji badania „Polacy o firmach... 109
  • Firmy rodzinne, czyli DNA polskiego ładu moralnego i gospodarczego 8 sty 2017, 20:00 Pani Katarzynie Gierczak-Grupińskiej, założycielce Fundacji Firmy Rodzinne, dedykuję. 112
  • Nowa Szansa z Early Warning 8 sty 2017, 20:00 7 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja w ramach projektu Early Warning. Skierowany on jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy mają kłopoty lub się ich spodziewają. 114
  • Gorzka lekcja przedsiębiorczości 8 sty 2017, 20:00 Historia Dariusza Urbasia przedsiębiorcy, który przeżył bankructwo bez opcji ogłoszenia upadłości. 115
  • Przyszłość będzie kłopotliwa 8 sty 2017, 20:00 The future will be confusing wieszczył kurator poprzedniego Festiwalu Malta w Poznaniu, założyciel legendarnej trupy teatralnej Forced Entertainment Tim Etchells. Jego proroctwo potwierdzają wnioski Institute for the Future wynikające z przeprowadzonego badania na temat... 117
  • Projekt „Pszczoły” 8 sty 2017, 20:00 Do czego chcemy przygotować kolejne pokolenia? Po co jest szkoła? Po co uczymy nasze dzieci? Każdy rodzic, nauczyciel i pewnie każda osoba, której bliski jest temat edukacji, szuka odpowiedzi na takie właśnie pytania. Według mnie szkoła jest po to, by przygotować dzieci do... 119
  • Czy musimy zapadać na świąteczną gorączkę? 8 sty 2017, 20:00 W codziennym życiu przedsiębiorcy rodzinnego stresów nie brakuje. Spiętrzenie obowiązków związanych z odpowiedzialnością za pracowników, nieustającą troską o jakość i zadowolenie klientów, współpracą z kontrahentami, w... 122
  • Dlaczego relacje międzyludzkie mają istotne znaczenie dla naszego szczęścia? 8 sty 2017, 20:00 Wiele badań pokazuje, że chęć wzmacniania ważnych relacji osobistych, to podstawowa ludzka motywacja. Wszyscy doświadczamy mocnego pragnienia zawierania i utrzymywania relacji międzyludzkich, które byłyby silne, stabilne i rodziły pozytywne emocje. Z tego samego powodu... 124
  • Co o firmie mówi jej majątek 8 sty 2017, 20:00 Czwarty z cyklu artykułów grant thornton o wycenie wartości przedsiębi orstw. 126
  • Pozytywna Psychologia Porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę 8 sty 2017, 20:00 „Niepowodzenie przywraca ludziom wszystkie cnoty, jakie pomyślność im odbiera” – to myśl Eugene Delacroix, którą wybrałem na motto książki o mądrym doświadczaniu porażek i uczeniu się na błędach. Jako autorowi jest mi... 129
  • Social media - ostatni dzwonek! 8 sty 2017, 20:00 Jedna z najliczniejszych generacji w historii świata zaczyna zakładać rodziny. Tzw. milenialsi, czyli pokolenie wychowane w pełnym dostępie do nowych technologii i internetu, początkowo uznawani za niehołdujących stylowi życia swoich... 130
  • Nagie konary, nagi umysł 8 sty 2017, 20:00 Do sprawdzenia, jak pogoda wpływa na człowieka, najlepiej nadają się pacjenci chronicznym bólem. Badania roku 1999, które objęły trzy tysiące takich osób okresie pięciu lat, pokazały, że zima nie powiększa ich smutku, wiosenny wietrzyk wcale nie wypędza nich przygnębienia.... 133
  • Święta pachnące piernikami 8 sty 2017, 20:00 Mamy dla Was przepis na pyszne pierniki. Dostaliśmy je od naszej przyjaciółki, Magdy. Koniecznie zaangażujcie w pieczenie wszystkich członków rodziny. 134
  • Konstytucja dla biznesu 8 sty 2017, 20:00 Podczas Kongresu 590 w Rzeszowie wicepremier Mateusz Morawiecki zaprezentował „Konstytucję dla biznesu”. Jej zapisy mają być podstawą reformy prawa gospodarczego w Polsce. Fundacja, jako organizacja reprezentująca interesy przedsiębiorców, została poproszona o komentarz... 135

ZKDP - Nakład kontrolowany