Czy w mediach mamy do czynienia z eskalacją złego smaku? I dlaczego teraz? Tłumaczenie, że jest to spowodowane brutalną walką o widza i – co za tym idzie – o wpływy reklamowe, nie przekonuje. Ostra walka między prywatnymi mediami trwa od dobrych kilkunastu lat. Na zjawisko zmiany medialnych obyczajów należy patrzeć jak na powolny proces, znaczony kolejnymi kamieniami milowymi.
Po II wojnie światowej, co zdumiewające, władza robotniczo-chłopska nie dała robotnikom i chłopom takiej kultury, jakiej chcieli, czyli plebejskiej. Ci, którzy pamiętają lata 60. i 70., wspominają je jako czasy nienagannie wychowanych Starszych Panów, Młynarskiego, Grechuty, Niemena czy Maryli Rodowicz z tekstami Agnieszki Osieckiej. Za kulturę ludową robiły piękne jak lalki Barbie dziewczyny z zespołu Mazowsze z doczepianymi blond warkoczami.
Więcej możesz przeczytać w 8/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.