Twórca zwycięzców. Kim jest tajemniczy PR-owiec PiS?

Twórca zwycięzców. Kim jest tajemniczy PR-owiec PiS?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sejm (FOT. TOMASZ OZDOBA / NEWSPIX.PL) Źródło: Newspix.pl
PiS nie wykonuje żadnego ruchu bez badań przeprowadzonych przez swojego PR-owca. To jedna z najbardziej tajemniczych postaci w rządzącej partii.

Piotr Agatowski, szara eminencja dwóch pałaców – tak o nieformalnym PR-owcu Andrzeja Dudy i Beaty Szydło mówi się w PiS. A raczej szepcze. Bo politycy PiS starają się ukryć fakt, że Agatowski pracuje nad wizerunkiem prezydenta i premiera. Dziś to właśnie on ma wpływ na kluczowe ustalenia w obu kancelariach. – Opracowywał strategię obu kampanii, prezydenckiej i parlamentarnej. Teraz doradza zarówno Dudzie, jak i Szydło. Jest łącznikiem między dwoma ośrodkami – twierdzi nasz rozmówca z Pałacu Prezydenckiego.

Agatowski z wykształcenia jest socjologiem. Wcześniej opracowywał badania opinii dla firm komercyjnych. Do tej pory mało łączyło go z polityką. – Nigdy nie myślałem, że zaangażuję się w projekt polityczny, ale poprosił mnie o to Andrzej. Potem zacząłem współpracować z Beatą. I siłą rozpędu, chcąc nie chcąc, zostałem doradcą politycznym – mówi „Wprost” Piotr Agatowski.

Po raz pierwszy politycy Prawa i Sprawiedliwości zobaczyli go na spotkaniu sztabu, ale jeszcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Przyprowadził go Andrzej Duda, ówczesny szef sztabu. Agatowski miał zaprezentować strategię kampanii i przekonywał, że partia powinna używać łagodnego języka. Ta nie znalazła zrozumienia u sztabowców PiS. Szczególnie u Adama Hofmana, który miał wyśmiać pomysły Agatowskiego, bo jego zdaniem były sprzeczne z przyjętą strategią partii. Agatowski wówczas znika z Nowogrodzkiej. Pojawia się już w kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy. Jego rady są nie tylko akceptowane, ale wręcz traktowane z namaszczeniem. Szczególnie że Agatowski swoje opinie opiera na przeprowadzonych przez własną firmę badaniach. – Każda dyskusja z nim kończyła się słowami: „A badania mówią…”. Andrzej miał do niego i jego badań pełne zaufanie – opowiada nasz informator.

Więcej w najnowszym wydaniu tygodnika "Wprost”, który trafił do kiosków w poniedziałek, 23 listopada 2015 r. E-wydanie tygodnika dostępne jest od niedzieli 22 listopada od godz. 20:00. "Wprost" można zakupić także  w wersji do słuchania oraz na  AppleStore GooglePlay.