Wiarygodność telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych. Złe wieści dla TVP

Wiarygodność telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych. Złe wieści dla TVP

Mikrofony TVP Info, TVN24 i Polsat News, zdjęcie ilustracyjne
Mikrofony TVP Info, TVN24 i Polsat News, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Newspix.pl / Damian Burzykowski
Programy informacyjne i publicystyczne Polsatu i Polsatu News są oceniane za najbardziej wiarygodne. Na przeciwnym biegunie jest TVP1, TVP2 i TVP Info. Brak zaufania do programów telewizji publicznej deklaruje 49 proc. ankietowanych.

W ramach badania „aktualnych problemów i wydarzeń” CBOS sprawdził, jak Polacy oceniają wiarygodność telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych. Najlepiej wypadły programy na antenie Polsatu i Polsat News. 38 proc. ankietowanych stwierdziło, że programy tej stacji zasługują na zaufanie. Przeciwnego zdania było 17 proc. respondentów.

W przypadku TVN i TVN24 36 proc. badanych oceniło programy informacyjne i publicystyczne za wiarygodne. Zaufanie do programów kwestionuje z kolei 27 proc. badanych. Kolejne 21 proc. zaznaczyło „ambiwalentną odpowiedź”, a 16 proc. ankietowanych nie miało dostatecznej wiedzy na temat danego programu lub wybrało opcję „trudno powiedzieć”.

Sondaż. Badanie wiarygodności programów informacyjnych i publicystycznych TVP, TVN i Polsatu

Najgorzej wypadły programy , które z roku na rok notują coraz gorsze oceny. W 2021 r. pozytywną ocenę programom TVP1, TVP2 i TVP Info wystawiło jedynie 25 proc. badanych. Z kolei 49 proc. odbiera je jako niewiarygodne lub mało wiarygodne. W badaniu z 2019 r. pozytywnych głosów było 31 proc., a negatywnych 38 proc. W 2017 r. programy telewizji publicznej budziły pozytywną ocenę 34 proc. respondentów, a przeciwnego zdania było 32 proc. osób.

Sondaż Centrum Badania Opinii Społecznej przeprowadzono w dniach od 16 do 26 sierpnia 2021 roku na reprezentatywnej próbie liczącej 1167 pełnoletnich mieszkańców Polski, wylosowanej z rejestru PESEL. Badanie przeprowadzono metodami wywiadów bezpośrednich (CAPI), telefonicznych (CATI) i internetowych (CAWI). We wszystkich trzech przypadkach ankieta miała taki sam zestaw pytań oraz strukturę.

Czytaj też:
Co z koncesją dla TVN24? KRRiT znów pochyli się nad wnioskiem stacji

Źródło: WPROST.pl / CBOS