„Nowa Polka babci". MSZ zapowiada interwencję ws. reklamy firmy z Niemiec

„Nowa Polka babci". MSZ zapowiada interwencję ws. reklamy firmy z Niemiec

Flaga Niemiec
Flaga Niemiec Źródło:Unsplash / Christian Wiediger
Szymon Szynkowski vel Sęk zapowiedział, że Ambasada RP w Berlinie będzie interweniowała w sprawie reklamy, która pojawiła się w Dolnej Saksonii. Kontrowersje wzbudził slogan: „Nowa Polka babci”. Jak się później okazało, reklama nie jest aktualna.

„Reklama, która uprzedmiotawia kobiety, w dodatku na tle narodowościowym, nie powinna mieć miejsca w przestrzeni publicznej. Dlatego Ambasada RP w Berlinie będzie interweniować w tej sprawie” – napisał w niedzielę 30 maja Szymon Szynkowski vel Sęk na .

Post sekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych dotyczy reklamy, która pojawiła się na tylnej szybie regionalnego autobusu w powiecie Ammersland w Dolnej Saksonii – podaje dw.com. Widniejący na niej slogan „Nowa Polka babci” wywołał lawinę negatywnych komentarzy. Pod kontrowersyjnym hasłem dodano wyrażenia „kompetentna i serdeczna opieka”. W ten sposób promowała się agencja zatrudniająca opiekunki z Polski dla osób starszych Procura-24 z Cloppenburga.

twitter

„Nowa Polka babci”. Reklama z 2020 roku

Jak ustalili dziennikarze wspomnianego źródła, zdjęcie, które zdobyło popularność, nie jest aktualne, a pochodzi z 2020 roku. Już wówczas reklama stała się obiektem krytyki lokalnego oddziału Partii Lewica.

Po cennej wskazówce od redakcji poprosiliśmy wtedy o rozmowę z zewnętrznym operatorem i reklama została usunięta z autobusu jesienią 2020 roku – poinformowała rzeczniczka DB.

– To krótkie, wyraziste i zwięzłe odniesienie do zakresu jej usług z celną ilustracją rzeczywistości społecznej – komentował prawnik Procura-24, odrzucając krytyczne uwagi. W 2020 roku skargę na reklamę odrzuciła Niemiecka Rada Reklamy.

Czytaj też:
Internauci oburzeni nową wersją „Makumby”. Big Cyc się broni

Źródło: dw.com