Czarnookie fasolki
Jeden z najważniejszych koncertów roku. Rzadko odwiedza nas aktualna (czyli o wiele droższa) gwiazda amerykańska. The Black Eyed Peas skolonizowali antenę MTV. Jakby tego było mało, piękna wokalistka Fergie przed rokiem rozpoczęła solową karierę i radzi sobie lepiej niż zespół. Mimo to ich koncert nie jest u nas tak szeroko komentowany, jak wizyta Stonesów czy Peppersów. To dlatego, że BEP gra muzykę dla młodszej (czyli biedniejszej) publiczności. Specjalnie na tę okazję zbudowano wielopoziomową, największą scenę w Polsce. Na koncert wybiera się 25 tys. osób.
Black Eyed Peas, 17 września, park Sowińskiego, Warszawa
Brutalnie po Ibsenie
Kolejny spektakl w Dramatycznym realizowany w ramach trwającego od czterech lat projektu ibsenowskiego. „Peer Gynt" to rzecz o mężczyźnie, który, by potwierdzić własne istnienie, musi wciąż działać. Reżyser potraktował dzieło norweskiego dramatopisarza brutalnie — pomieszał go z innymi XIX-wiecznymi tekstami. W rolach głównych m.in. Katarzyna Figura, Mariusz Benoit, Joanna Szczepkowska i Adam Ferency.
„Peer Gynt", reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Dramatyczny,
Warszawa, premiera 22 września
Murakami jak Lynch
Najbardziej mroczna i tajemnicza powieść Murakamiego. Akcja rozgrywa się w ciągu jednej nocy w ponurych miejscach: opuszczonym domu, całodobowym barze, hotelu na godziny i w podziemiach wieżowca. Klimatem powieść przypomina filmy Davida Lyncha. Z tą różnicą, że u japońskiego pisarza po nocy przychodzi świt.
Haruki Murakami „Po zmierzchu",
Muza, premiera 20 września
Lolita na lotnisku
Mario Vargas Llosa nie byłby sobą, gdyby przy okazji nie przeprowadził krótkiego kursu historii XX wieku ze szczególnym uwzględnieniem hipisowskiej rewolucji. Wyprzedaż politycznych pamiątek, szczypta perwersji
i nużący szelest papieru.
Mario Vargas Llosa „Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki", Znak, premiera 20 września
Siła eklektyzmu
Jeżeli gdzieś w Polsce może się odbyć festiwal, na którym gwiazdami będą Nigel Kennedy, Michał Urbaniak (z hiphopowcami), Wojciech Waglewski (z Voo Voo, Osjanem, Fiszem i Emade), Sugarbabes oraz Fun Lovin’ Criminals, to tylko w Łodzi – mieście łączącym kultury. Również muzyczne.
Vena Festival 2007, 18-22 września, Łódź
Dostojewski grzecznie
Tym razem wyzwanie „Biesom" rzucił dyrektor teatru STU Krzysztof Jasiński. Rewolucji nie będzie, bo reżyser nie ma zamiaru na siłę uwspółcześniać klasyki. W obsadzie znaleźli się m.in. Krzysztof Globisz, Urszula Grabowska i Anna Cieślak. Całość trwa ponad 3,5 godziny.
„Biesy", reż. Krzysztof Jasiński, Teatr STU, Kraków, premiera 17 września
Jeden z najważniejszych koncertów roku. Rzadko odwiedza nas aktualna (czyli o wiele droższa) gwiazda amerykańska. The Black Eyed Peas skolonizowali antenę MTV. Jakby tego było mało, piękna wokalistka Fergie przed rokiem rozpoczęła solową karierę i radzi sobie lepiej niż zespół. Mimo to ich koncert nie jest u nas tak szeroko komentowany, jak wizyta Stonesów czy Peppersów. To dlatego, że BEP gra muzykę dla młodszej (czyli biedniejszej) publiczności. Specjalnie na tę okazję zbudowano wielopoziomową, największą scenę w Polsce. Na koncert wybiera się 25 tys. osób.
Black Eyed Peas, 17 września, park Sowińskiego, Warszawa
Brutalnie po Ibsenie
Kolejny spektakl w Dramatycznym realizowany w ramach trwającego od czterech lat projektu ibsenowskiego. „Peer Gynt" to rzecz o mężczyźnie, który, by potwierdzić własne istnienie, musi wciąż działać. Reżyser potraktował dzieło norweskiego dramatopisarza brutalnie — pomieszał go z innymi XIX-wiecznymi tekstami. W rolach głównych m.in. Katarzyna Figura, Mariusz Benoit, Joanna Szczepkowska i Adam Ferency.
„Peer Gynt", reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Dramatyczny,
Warszawa, premiera 22 września
Murakami jak Lynch
Najbardziej mroczna i tajemnicza powieść Murakamiego. Akcja rozgrywa się w ciągu jednej nocy w ponurych miejscach: opuszczonym domu, całodobowym barze, hotelu na godziny i w podziemiach wieżowca. Klimatem powieść przypomina filmy Davida Lyncha. Z tą różnicą, że u japońskiego pisarza po nocy przychodzi świt.
Haruki Murakami „Po zmierzchu",
Muza, premiera 20 września
Lolita na lotnisku
Mario Vargas Llosa nie byłby sobą, gdyby przy okazji nie przeprowadził krótkiego kursu historii XX wieku ze szczególnym uwzględnieniem hipisowskiej rewolucji. Wyprzedaż politycznych pamiątek, szczypta perwersji
i nużący szelest papieru.
Mario Vargas Llosa „Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki", Znak, premiera 20 września
Siła eklektyzmu
Jeżeli gdzieś w Polsce może się odbyć festiwal, na którym gwiazdami będą Nigel Kennedy, Michał Urbaniak (z hiphopowcami), Wojciech Waglewski (z Voo Voo, Osjanem, Fiszem i Emade), Sugarbabes oraz Fun Lovin’ Criminals, to tylko w Łodzi – mieście łączącym kultury. Również muzyczne.
Vena Festival 2007, 18-22 września, Łódź
Dostojewski grzecznie
Tym razem wyzwanie „Biesom" rzucił dyrektor teatru STU Krzysztof Jasiński. Rewolucji nie będzie, bo reżyser nie ma zamiaru na siłę uwspółcześniać klasyki. W obsadzie znaleźli się m.in. Krzysztof Globisz, Urszula Grabowska i Anna Cieślak. Całość trwa ponad 3,5 godziny.
„Biesy", reż. Krzysztof Jasiński, Teatr STU, Kraków, premiera 17 września
Więcej możesz przeczytać w 38/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.