Trójka na piątkę

Trójka na piątkę

Trójka odzyskuje dawną potęgę, nabrała wiatru w żagle
Kiedy dziewięć miesięcy temu przekroczyłem próg Trójki i wszedłem do budynku przy ulicy Myśliwieckiej, opanowała mnie wewnętrzna euforia. Nagle poczułem magię miejsca, jego historię i potęgę. I przez te dziewięć miesięcy ani razu nie zwątpiłem. Wiem, że mam zaszczyt być redaktorem naczelnym największego i najlepszego radia w Polsce. Radia, którego potencjał wielokrotnie przerasta wszystkie inne stacje. Siłą Trójki jest jej zespół, jego osobowości, unikalne doświadczenie, bogactwem zaś historia zapisana w tysiącach godzin radiowych audycji.Dziewięć miesięcy temu wyobraziłem sobie, że Trójka jest wielkim okrętem, który przez całe lata nie mógł wyjść z portu (lub latającym słoniem, którego chciano wystawić w wyścigach koni). Postawiłem więc sobie jedno zadanie: wyprowadzić Trójkę na pełne morze i pokazać jej możliwości.
I - nieskromnie powiem - tak się dzieje.
W dniu 45. urodzin mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Trójka odzyskuje dawną potęgę i nabrała wiatru w żag-le. Dziś jest stacją otwartą na otaczający świat. Jedyną, która wykorzystuje cały możliwy kunszt radiowy - od improwizacji związanej z wizją nowoczesnego radia na żywo, po reportaż, którego sztuka na szczęście dla radia przetrwała wszelkie zawieruchy. Dziś w Trójce jest wszystko: informacja, publicystyka, różnorodna muzyka, rozrywka, kultura. Ale przede wszystkim są wspaniałe osobowości. Nie będę wszystkich wymieniał, ale czy znają Państwo lepszych radiowców niż Wojciech Mann, Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Grzegorz Wassowski, Piotr Metz, Piotr Stelmach, Agnieszka Szydłowska, Artur Andrus, Piotr Baron, Marcin Łukawski.To oczywiście niektóre nazwiska Trójki wzmocnione dziś przez takie osobowości, jak Michał Karnowski, Dariusz Rosiak, Andrzej Nejman czy Wojciech Cejrowski. Jest się czym chwalić, jest kogo słuchać.
Ale oczywiście Trójka nie jest zamkniętym projektem. Chcemy, by stała się radiem, w którym przegląda się i odnajduje swój portret cała Polska. Chcemy, by Trójka stała się radiem opiniotwórczym i otwartym na wszystkie środowiska. Chcemy być radiem, które dostarcza wiedzy, radości i przyjemności. Bo "Trójka budzi ludzi".
Okładka tygodnika WPROST: 14/2007
Więcej możesz przeczytać w 14/2007 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
 0

Spis treści tygodnika Wprost nr 14/2007 (1267)


ZKDP - Nakład kontrolowany